Žmogiškos ir elektroninės klaidos

Redakcijai skaitytojas­ skun­­­­­­­­­­­dė­­si, kad užsiregistravo kak­lo­­­ kraujagyslių echoskopijai­­ Elek­­trėnų ligoninėje, nes tokiai procedūrai, registruojantis e.sveikatos sistemoje, ten buvo greičiausias galimas laikas. Deja, atvykus nustatytu laiku, pacientas į telefoną gavo žinutę, kad ligoninė tokios paslaugos neteikia, o gydytojas, pas kurį buvo užregistruotas, tokios paslaugos teikti nė negali. Žmogus mano, kad už jo sutruktą laiką ir užtęstą priėmimą pas kitą gydytoją, žalą kažkas turėtų atlyginti.
Kodėl taip atsitiko, paaiškinti prašėme Sveikatos apsaugos ministerijos ir Elektrėnų ligoninės.
SAM spaudos tarnybos atstovas Julijanas Gališanskis atsakė:
Vizitų laikus Išankstinės pacientų registracijos informacinėje sistemoje deklaruoja gydymo įstaigos, ku­rios pačios juos administruoja, gali patvirtinti ar atšaukti. Gydymo įstaigų atsakomybė yra tinkamai informuoti pacientus apie vizito laiką ir teikiamas paslaugas, vizito patvirtinimą arba atšaukimą.
Vadovaujantis Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo 23 straipsniu, pacientas su skundu dėl jo pažeistų teisių (bet ne dėl žalos atlyginimo) gali kreiptis į asmens sveikatos priežiūros įstaigą, o gavęs arba negavęs laiku, arba nepatenkintas jos atsakymu, su skundu dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų priei­namumu ir kokybe, gynimo turi tei­sę kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos arba tiesiai į teismą.
Dėl teikiant sveikatos priežiūros paslaugas sveikatai padarytos žalos reikėtų kreiptis į Paciento sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją. Ši komisija skundus nagrinėja neatlygintinai.
Pagal Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymą paciento sveikatai padaryta žala atlyginama, jeigu Paciento sveikatai padarytos žalos nustatymo komisija nustato, kad teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas paciento sveikatai yra padaryta žala ir kad tai nėra neišvengiama žala sveikatai (t.y. jos buvo galima išvengti). „Teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas“ turėtų apimti tiek suteiktas, tiek nesuteiktas, bet kurios turėjo būti suteiktos, paslaugas.
Tačiau iš pateikto lakoniško situacijos aprašymo sudėtinga vertinti, ar žala (sveikatos sutrikimai dėl laiku neatliktos procedūros) padaryta teikiant paslaugas, ar ne (pvz., jei pacientas pats netinkamai atliko registraciją paslaugai ir dėl to paslauga neturėjo būti teikiama).
Pažymėtina, kad pagal Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymą, jei nustatoma, kad pacientui padaryta žala, bet pacientas tyčia ar dėl didelio neatsargumo prisidėjo prie žalos atsiradimo, žala neatlyginama arba mažinamas atlygintinos žalos dydis. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad Paciento sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijai nustačius žalą paciento sveikatai, nustatoma atlygintina turtinė ir neturtinė žala, tačiau turtinė žala apima žalą, kuri kilo dėl sveikatos sužalojimo, o ne iki jo.
Elektrėnų ligoninės direktoriaus pavaduotojas Dmitrij Burkoj pateikė tokį komentarą:
Manome, kad taip atsitiko po paskutinio ligoninės elektroninės sveikatos sistemos atnaujinimo – sistema suteikė kai kuriems gydytojams teisę atlikti tyrimus, kurių jie nedaro. Peržiūrėjome visų gydytojų echoskopuotojų atliekamų tyrimų sąrašą elektroninėje sistemoje ir koregavome jį. Atsiprašome už nesklandumus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami Video

Aktualijos

Aktualijos

Aplinkos apsauga

Archyvas

Darbo partija

Elektrėnai

Elektrėnų kraštas gyvuose prisiminimuose

Elektrėnų krašto šviesuoliai

Europietiška savivaldybė

Keliai aukštumų link

Keliai link aukštumų