„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LTG Infra“ užbaigė itin laukto Vievio geležinkelio tunelio automobiliams, dviratininkams ir pėstiesiems statybos bei aplinkinių kelių rekonstrukcijos darbus. Dėl šio tunelio automobilių kelias Maišiagala–Vievis tapo saugus aplinkiniams kaimų ir miestelių gyventojams. Nuo šiol geležinkelį naujuoju tuneliu galima kirsti greičiau, mažiau teršiama aplinka, nes eliminavus automobilių laukimą prie pervažos bus išskiriama mažiau išmetamųjų dujų. Eismas naujuoju tuneliu atvertas nuo lapkričio 15 dienos, 16 valandos.
Saugumas, patogumas ir greitis
„Elektrėnų savivaldybės bendruomenė nuoširdžiai džiaugiasi šio projekto įgyvendinimu. Pirmiausia dėl saugumo. Pažinojau žmones, kurių likimai šioje vietoje susiklostė tragiškai. Antra – džiaugiasi dėl eismo greičio. 3200 automobilių skuba šia pervaža, kad pasiektų darbus, juose važiuoja žinių trokštantys mokiniai, specialiosios tarnybos, kurios skuba į nelaimių vietas. Savivaldybei buvo smagu prisidėti prie šių darbų“, – eismo žiedo prieigose vykusiame atidarymo renginyje kalbėjo Elektrėnų savivaldybės meras Gediminas Ratkevičius.
„Naujasis tunelis visų pirma reiškia didesnį saugumą Vievio ir jo apylinkių gyventojams bei svečiams. Kartu tai sklandesnis ir patogesnis traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismas, mažiau spūsčių ir mažesnė tarša Vieviui. Tokių objektų laukiame įgyvendinant ir kituose Lietuvos regionuose“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Šio projekto ėmėmės siekdami visų eismo dalyvių saugumo, patogesnio ir greitesnio judėjimo per geležinkelį, sklandesnio traukinių eismo organizavimo. Itin sklandžiai bendradarbiaujant su įvairiomis valstybės valdomomis įmonėmis ir vietos savivalda, pavyko sutelkti pajėgas, kompetencijas ir finansus, kad visi kartu bendruomenei šiandien pristatytume maksimaliai pagerintą vietos infrastruktūrą – linkime saugių sklandžių kelionių“, – džiaugėsi Egidijus Lazauskas, „Lietuvos geležinkelių“ grupės generalinis direktorius.
Tunelio statybos ir aplinkinių kelių rekonstrukcijos projekto partneriai – Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Elektrėnų savivaldybės administracija.
Anot Rūtos Jakubauskienės, laikinai einančios „LTG Infra“ generalinės direktorės pareigas, pagrindinis įgyvendinto projekto išskirtinumas – tunelis po geležinkeliu buvo statomas nenutraukiant traukinių eismo. Iki pervažos rekonstrukcijos darbų per dieną ją kirsdavo vidutiniškai 3200 automobilių ir daugiau kaip 100 traukinių.
Rekonstruoti ir aplinkiniai keliai
Pastatytas ne tik tunelis po geležinkeliu, rekonstruoti ir aplinkiniai keliai, suprojektuota ir pastatyta kaulo formos žiedinė sankryža, jungianti valstybinės reikšmės krašto kelią Nr. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė su valstybinės reikšmės magistraliniu keliu A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir Geležinkelio gatve Vievyje. Sankryžos žiedai sujungti tuneliu po geležinkelio tarpstočiu Lentvaris–Vievis. Žieduose įrengtos užvažiuojamos centrinės žiedo salelės su trinkelėmis. Prie įvažiavimų į žiedus – naujos eismo saugumo salelės.
108-ojo kelio atkarpoje įrengtas 2,5 m pločio pėsčiųjų ir dviračių takas, įrengtos nuovažos, eismo saugos priemonės, apšvietimas. Nuo dangų surenkamas paviršinis lietaus vanduo, sumontuoti nauji lietaus nuotekų surinkimo tinklai su akumuliacine talpa ir automatizuota siurbline.
„Tunelio statybos mūsų bendrovei buvo išskirtinės darbų vykdymo terminais. Šis projektas – sudėtingas, pareikalavęs visų mūsų kompetencijų, praktinės patirties, aukščiausių kokybės standartų ir pažangių sprendimų pasitelkimo – visą tunelio konstrukciją teko prastumti po veikiančia geležinkelio linija. Tačiau šiandien, jau baigę statybas, galime pasidžiaugti reikšmingais pokyčiais. Vertiname „LTG Infra“ parodytą pasitikėjimą prisidėti prie Lietuvos pervažų modernizavimo, kuris didina visos valstybės susisiekimo infrastruktūros kokybę“, – sako Kęstutis Vanagas, „YIT Lietuva“ generalinis direktorius.
„LTG Infra“ įgyvendinto projekto vertė – 8,31 mln. Eur. Projektas iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos regioninės plėtros fondo lėšomis. Europos Sąjungos finansuojama dalis – 5,4 mln. Eur, „LTG Infra“ dalis – 1,53 mln. Eur, Lietuvos automobilių kelių direkcija prisidėjo 1,26 mln. Eur, Elektrėnų savivaldybė – 0,12 mln. Eur.
Iš vieno lygio geležinkelio pervažos – į dviejų lygių sankirtą
Pastaraisiais metais vieno lygio pervažų rekonstrukcijos, kad traukiniai ir automobiliai judėtų skirtingais lygmenimis, tai yra geležinkelį automobiliai kirstų tuneliu ar viaduku, atliktos Marijampolėje (A16 kelias), Plungėje (Darius ir Girėno g.), Lentvaryje (Klevų al. / Fabriko g.), ties Rudamina (Vilniaus raj., A15 kelias), Kaune, prijungiant „Rail Baltica“ liniją, ir ties Džiuginėnais, rekonstruojant geležinkelio kelią Telšiai–Lieplaukė.
Toliau didinamas pervažų saugumas
Iki 2024 m. pabaigos planuojama užbaigti šiais metais pradėtus dešimties prioritetinių ir dar keturių rizikingiausių pervažų modernizavimo darbus. Pervažų saugumo didinimo programos tikslas – įvertinti pervažų būklę, reikalingų pokyčių mastą ir prioriteto tvarka rekonstruoti, modernizuoti ar atnaujinti saugos priemones. Pervažos rekonstruojamos atsižvelgus į keletą svarbiausių kriterijų – automobilių ir traukinių eismo intensyvumą, greitį ir matomumo sąlygas pervažoje.
Vievio transporto mazge šių metų gegužę atidarytas ir kitas svarbus regionui objektas – Vievio (Paparčių) viadukas. Kartu buvo rekonstruoti į jį vedantys jungiamieji keliai, įrengta reikalinga infrastruktūra pėstiesiems ir dviratininkams, triukšmo slopinimo užtvaras, apšvietimas, buvusios sankryžos rekonstruotos į saugesnes, žiedines sankryžas.
Parengta pagal Susisiekimo ministerijos inf.