Turizmas Elektrėnų savivaldybėje: tobulėjame ar stovime vietoje?

Turizmas Elektrėnų savivaldybėje:  tobulėjame ar stovime vietoje?

Neda Bučelytė,
VU komunikacijos fakulteto studentė praktikantė

Elektrėnai – miestas, įsikūręs tarp Vilniaus ir Kauno, kurį puo­šia marios bei žalia gamta. Miestas gali pasiūlyti tiek gamtos, tiek kultūros ar sporto pramogų, tačiau turizmo sektorių stabdo nepakankamas jo populiarinimas, tad turizmo potencialas iki šiol yra nepakanka­mai išnaudotas.

Neatrastas traukos centras
„Miestas turistams patrauklus sutvarkyta infrastruktūra, pėsčiųjų ir dviračių takais, gamta, didesniais ­renginiais, Elektrėnų mario­mis, vaikų žaidimų erdvėmis, miesto ir marių atsiradimo istorija,“ – apie Elektrėnų miesto grožį pasisako Elektrėnų turizmo ir informacijos centro kultūrinės veiklos vadybininkė Liveta Kazlauskaitė. Elektrėnų marių krantai tampa­ poilsiautojų traukos vieta tiek vasarą, tiek žiemą, kai sutemus įsižiebia apšviestas tiltas. Šis nedidelis miestas nesiskundžia ir renginių stoka, nes yra daugybė renginių, kurie yra pritaikyti skirtingoms amžiaus grupė­ms.­
Turistai gali mėgautis įvairiais renginiais, pradedant sporto varžybomis, koncertais, spektakliais ir baigiant dirbtuvėmis bei sveikatingumo veiklomis. „Renginių čia visada gausu – vaikams, jaunimui, suaugusiems, senjorams. Spektakliai, koncertai, filmų vakarai, edukacijos, tradicinių šokių vakaronės – viskas pritaikyta plačiai auditorijai,“ – priduria L. Kazlauskaitė. Tai padeda išlaikyti miesto gyvybingumą ir patrauklumą ištisus metus, ne­priklausomai nuo oro sąlygų.
Nepaisant visų šių privalumų, miestas vis dar nepakankamai populiarinamas. Elektrėnų turizmo ir informacijos centro duomenimis, 2023 metais miestą aplankė apie 8 tūkstančiai lankytojų – tai skaičius, kurį galima reikšmingai padidinti, jei būtų įgyvendintos kryptingos ­turizmo skatinimo iniciatyvos.

Miesto nepopuliarinimas socialinėje erdvėje
Atlikus apklausą Vilniuje, paaiš­kėjo, kad žmonių nuomonė apie Elektrėnų miestą priklauso nuo amžiaus grupės. Jaunesnės kartos at­stovai, ypač studentai / moksleiviai,­ nurodė, kad nežino, ką miestas ga­li pasiūlyti. „Na, aš esu girdėjus apie Elektrėnus, tačiau pačiai neteko­ pabuvoti, tai nežinau, ką ten gali­ma nuveikt“, – atsakė studentė Agnė, ­pa­klausta apie lankytinas vietas Elek­trėnuose. Tarp jaunimo dominavo atsakymai „Nežinau“, „Ledo arena“, „Ežeras didelis“. Tai rodo, kad Elektrėnai yra mažai žinomi tarp jaunų žmonių, nors miestas ir gali pasiūlyti daugiau nei vien sportą ar marių vaizdą.
Vyresnių žmonių požiūris į Elektrėnus buvo teigiamas ir paremtas asmenine patirtimi. „Taip, ­žinau. Man labai patinka ten nuvykus pasėdėti prie marių, atrodo, reikia tik užsimerkt ir pasijusi kaip prie jūros“, – dalinosi Dainora, priklausanti vyresniajai kartai. Dauguma šios amžiaus grupės atstovų bent kartą yra lankęsi Elektrėnuose.
Kodėl jaunimas nesidomi Elek­trėnais? Elektrėnų turizmo ir informacijos centro kultūrinės veiklos vadybininkė Liveta Kazlauskaitė atkreipė dėmesį į efektyvios rinkodaros svarbą: „Kad socialinėje erdvėje reklama būtų efektyvi, reikia turėti paruoštą rinkodaros strategiją. Kiek turime galimybių, tiek popu­liariname miestą“. Elektrėnams trūksta išplėtoto skaitmeninio marketingo, kad jaunoji karta sužinotų apie miesto siūlomas pramogas ir unikalius lankytinus objektus.
Nepakankamas žinomumas tarp jaunimo išryškina būtinybę daugiau dėmesio skirti inovatyvioms ir jaunimui pritaikytoms reklamos priemonėms, kurios padėtų pristatyti miestą kaip patrauklią turizmo kryptį visiems metų laikams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami Video

Aktualijos

Aktualijos

Aplinkos apsauga

Archyvas

Darbo partija

Elektrėnai

Elektrėnų kraštas gyvuose prisiminimuose

Elektrėnų krašto šviesuoliai

Europietiška savivaldybė

Keliai aukštumų link

Keliai link aukštumų