Rugsėjo 20 d.

Rugsėjo 20 d. meras Kęstutis Vaitukaitis dalyvavo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje vykusiame susitikime, kuriame aptartas Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo pakeitimo įstatymo projektas. Siūloma sudaryti teisinį pagrindą teikti piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams įgyvendinant du modelius: kaip valstybinę (valstybės perduotą savivaldybėms) funkciją ir kaip savarankiškąją savivaldybių funkciją.

Ministerija kelioms savivaldybėms siūlo įgyvendinti pilotinį modelį, teikiant piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams kaip savarankiškąją savivaldybių funkciją.

Tikslas – siekti teikiamos piniginės socialinės paramos taiklumo (piniginę socialinę paramą teikti įvertinant konkrečias šeimos ar asmens gyvenimo sąlygas ir aplinkybes), užkirsti kelią galimiems piktnaudžiavimams, racionaliai naudoti lėšas ir padidinti bendruomenių, nevyriausybinių organizacijų (NVO), seniūnaičių galias, įtraukiant juos į piniginės socialinės paramos teikimo procesą.

Kai kurias įstatymo nuostatas pilotinės (3–5 parinktos) savivaldybės privalės taikyti (socialinės pašalpos, būsto šildymo, karšto ir šalto vandens išlaidų kompensacijų dydžiai), bet savivaldybės tarybos nustatyta tvarka gali būti nustatyti didinimo (pvz.,  vienišiems tėvams, auginantiems vaikus, asmenims, pradėjusiems dirbti ir kt.) ar mažinimo (pvz., ilgalaikiams bedarbiams, paramos gavėjams, piktnaudžiaujantiems parama ir kt.) pagrindai.

Piniginės  socialinės paramos gavėjų, savivaldybės administracijos, bendruomenių, NVO teisės ir pareigos bei skyrimo ir mokėjimo procedūros būtų vykdomos taip pat savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

Piniginė socialinė parama būtų finansuojama bei kreditas ir palūkanos apmokamos iš savivaldybės biudžeto lėšų. Lėšų piniginei socialinei paramai finansuoti suma 2012–2014 metams skiriama 2011 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintos valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos socialinėms pašalpoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti lygiu.

Elektrėnų savivaldybei 2011 m. socialinėms išmokoms mokėti  skirta 4, 7 mln. Lt, o trūksta daugiau kaip 600 tūkst. Lt, kuriuos pagal šiuo metu galiojančius teisės aktus turėtų papildomai skirti Finansų ministerija, o jei šią funkciją savivaldybė perimtų kaip savarankiškąją, tektų dengti iš savo biudžeto. Rizikinga sutikti nuo 2012 m. būti pilotine savivaldybe. Šiuo metu 5 savivaldybės planuoja taikyti naują modelį.

Susitikime dalyvavo savivaldybių merai, Lietuvos savivaldybių asociacijos, Lietuvos darbo biržos, Valstybinės darbo inspekcijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, Mokesčių inspekcijos, Muitinės departamento atstovai ir kt. Šių institucijų atstovai galėjo aptarti piktnaudžiavimo pinigine socialine parama mažinimo ir jos efektyvumo didinimo galimybes bei bendradarbiavimo perspektyvas teikiant piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Aktualijos

Aktualijos

Aplinkos apsauga

Archyvas

Darbo partija

Elektrėnai

Elektrėnų kraštas gyvuose prisiminimuose

Elektrėnų krašto šviesuoliai

Europietiška savivaldybė

Keliai aukštumų link

Keliai link aukštumų