„Rimi“ logistikos centro link: geriau pėsčiųjų taku ar viaduku

„Rimi“ logistikos centro link: geriau pėsčiųjų taku ar viaduku

Savivaldybės atstovės J. Goličenko ir G. Tomkevičiūtė-Kalinauskienė R. Baravyką tikino, kad logistikos centras – svari priežastis įrengti pėsčiųjų viaduką

 

Virginija Jacinavičiūtė

Administracijos direktorei­ Je­­katerinai Goličenko ir Ūkio pėtros ir investicijų skyriaus ve­dėjai ­Giedrei Tomkevičiūtei-Kalinauskienei antradienio darbo­tvarkė prasidėjo anksčiau nei įprasta. Savivaldybės tarybos opozicijos lyderis Rimantas Baravykas pusę aštuonių ryto inicijavo vizitą kelio atkarpoje tarp Elektrėnų viaduko ir kelio į Migūčionis, kur kelių sankryžoje vyksta intensyvūs „Rimi“ logistikos centro darbai. Tarybos narys ankstesniais viešais pareiškimais ir šiuo susitikimu siekė atkreipti dėmesį, kad būsimieji centro darbuotojai negalės saugiai pasiekti darbo vietos – nebus nutiestas pėsčiųjų takas. Elektrėnų savivaldybės administracijos at­stovės sutinka, kad eismas šiame kelyje nėra saugus, tačiau įžvelgia ir tokios situacijos galimą naudą.
Į rytinį susitikimą R. Baravykas kvietė „Via Lietuva“ Infrastruktūros palaikymo ir vystymo grupės vadovą Martyną Gedaminską. Bet jis informavo, kad atvykti negalės, tačiau su situacija kelyje jau susipažino. Kvietė ir Elektrėnų savivaldybės merą ­Gediminą Ratkevičių ir jo pavaduotoją Marių Urvakį, tačiau jie neatvyko. Tarybos narys atkreipė dėmesį, kad abiejų savivaldybės vadovų darbotvarkė prasidėjo tik 8:30 val. ryto, todėl neatvykimas gali būti signalas, jog iškeltos problemos jie nevertina rimtai. R. Baravyko ma­nymu, būtent meras gyventojų la­bui turi imtis lyderystės. „Vienas šios iniciayvos tikslų, kad meras imtųsi iniciatyvos. Garbė administracijos direktorei, kad ji atvyko. O meras su vicemeru nusiplovė nuo šio reikalo eilinį kartą. Lyderystės nesiima. Reikia eiti belstis į duris, įrodinėti, kad tako reikia, galbūt kažkiek investuoti savivaldybės pinigų“, – komentavo R. Baravykas. Dar vienas tikslas – savivaldybės administracijos atstovams parodyti ir vaizdo įraše užfiksuoti faktą, kad šioje atkar­poje eismas nesaugus tiek pėstie­siems, tiek vairuotojams. „Transporto kompetencijų agentūra vertino šią atkarpą ir nustatė, jog čia eismas saugus. Jei kas bandys man vėl sakyti, kad eismas čia saugus, parodysiu šį įrašą arba pasiūlysiu atvykti ir patiems pasižiūrėti, kad čia tikrai nėra saugu“, – komentavo R. Baravykas.
Botais, vaizdo kamera, žibin­tuvėliu apsiginklavęs R. Baravykas siekė pravesti J. Goličenko ir G. Tomkevičiūtę-Kalinauskienę minėta atkarpa, tačiau ėjo sparčiu tempu ir jų nelaukė. Matyt, nesupratusios tokios sparčios ekskursijos esmės, savivaldybės atstovės pasivaikščiojimą baigė anksčiau ir luktelėjo R. ­Baravyko degalinės aikštelėje, kur buvo apsikeista įžvalgomis.

Savivaldybės tarybos opozicijos lyderis R. Baravykas siekė parodyti, kad eismas logistikos centro link yra nesaugus

R. Baravyko manymu, nuo Elektrėnų viaduko prieigų iki „Rimi“ logistikos centro reikėtų nutiesti pėsčiųjų taką. Kad reikalas pajudėtų, savivaldybė turėtų inicijuoti susitikimus su „Via Lietuva“, „Rimi“ logistikos centro statytojo – „Darnu group“ – atstovais. Projekto įgyvendinimui savivaldybė galėtų skirti ir savo lėšų.
Pasak R. Baravyko, tako tiesimui galėtų būti panaudotos lėšos, kurias pagal Infrastruktūros plėtros mokesčio įstatymą savivaldybei turėjo sumokėti statytojas „Darnu group“. Pagal įstatymą, įmonė savivaldybei turėjo sumokėti 84 tūkst. Eur vienkartinę įmoką, kurią savivaldybė turėtų investuoti į infrastruktūros gerinimą. Tačiau savivaldybė šių pinigų nusprendė neimti, o sudarė sutartį su „Darnu group“, kad jie patys atliktų infrastruktūros gerinimo darbus ir tam skyrė papildomus 18 tūkst. Eur. Už 102 tūkst. Eur „Rimi“ logistikos centre bus atlikti Migūčionių kelio rekonstrukcijos darbai. Bus atnaujinta asfalto danga, užlietas naujas asfalto sluoksnis nuo kelio Žebertonys-Elektrėnai iki logistikos centro prieigų. R. Baravyko įsitikinimu, šiuos pinigus panaudojus pėsčiųjų tako tiesimui, nauda ­gyventojams bus daug didesnė.
Administracijos direktorė mano, kad darbuotojai į darbą bus vežami autobusu, todėl pėsčiųjų tako neprireiks. Tai patvirtino ir MB „Ates­tuotas inžinierius“ direktorius Valentinas Šilobritas, atsakydamas į R. Baravyko užklausą: „Darbuotojus į darbo vietą šalia statomame objekte numatoma atvežti autobusais, sklype numatyta autobusų sustojimo vieta, kur bus išleidžiami darbuotojai, kurie sklypo viduje suprojektuotais ­takais pasieks savo darbo vietas“.
Ūkio plėtros ir investicijų skyriaus vedėja G. Tomkevičiūtė-Kali­nauskienė sutinka, kad visiems rei­kia susitelkti ir vesti derybas su „Via Lietuva“. Tačiau derybos turi vykti ne dėl pėsčiųjų tako, o dėl pėsčiųjų viaduko. Vedėjos teigimu, viaduko projektas jau seniai yra padarytas, paliktas reikalingas žemės sklypas prie autostrados. Anksčiau „Via Lietuva“ atsisakė viaduką statyti, motyvuodama tuo, kad jis būtų tiesiamas į laukus. O dabar „Rimi“ logistikos centro statybos gali būti svari priežastis įtikinti „Via Lietuvą“ įrengti viaduką. G. Tomkevičiūtė-Kalinauskienė mano, kad savival­dybė savo lėšomis neturėtų spręsti „Via Lietuva“ nacionalinių proble­mų ir tiesti šaligatvį.
R. Baravyko nuomone, „Rimi“ logistikos centro nepakaks įtikinti statyti viaduką, todėl geriausia vesti derybas dėl pėsčiųjų ir dviračių ta­ko nutiesimo, kuris ateityje galės tęstis iki pat Vievio. Toks takas ateityje išspręstų Žebertonių, Ąžuolinės ir kitų kaimų gyventojų saugumo ­kelyje klausimą.
Netradiciniame susitikime bu­vo trumpai aptartas ir Elektrėnų au­tobusų stoties klausimas. R. Baravykas stotį pavadino niekine. Esą projektuojant tokią stotį buvo padaryta klaida, bet patalpas bus galima parduoti ar nuomoti. G. Tomkevičiūtė-Kalinauskienė oponavo, kad stoties patalpos prie degalinės „Orlen“ nėra klaida, tiesiog buvo pasinaudota pasitaikiusia proga turėti savivaldybei priklausančias patalpas, kurios turi pla­čias panaudojimo galimybes. Ateityje pla­nuojama projektuoti kitą, gyventojams patogų stoties paviljoną.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami Video

Aktualijos

Aktualijos

Aplinkos apsauga

Archyvas

Darbo partija

Elektrėnai

Elektrėnų kraštas gyvuose prisiminimuose

Elektrėnų krašto šviesuoliai

Europietiška savivaldybė

Europos Pulsas

Keliai aukštumų link