Mobilieji laiškininkai – ar jau pripratome?

Mobilieji laiškininkai – ar jau pripratome?

Paula Stepanenkova,
VU Komunikacijos fakulteto studentė, praktikantė

Lietuvos paštas šiais metais savivaldybėje įvedė naują ir šiuo­laikišką pašto paslaugų teikimo modelį kaimiškose vietovėse – tai mobilieji laiškininkai. Pašto atstovai teigia, kad toks modelis ­leidžia gyventojams suteikti platesnį pašto paslaugų spektrą klientams neišeinant iš namų, bet žmonės kartais skundžiasi negaunantys tų paslaugų, kurias gaudavo pašto skyriuose. Ir vienai, ir kitai pusei prie naujovių tenka pratintis.

Laiškininką Jurgį iš aprangos pažino Elektrėnuose besisvečiuojantis pašto darbuotojas iš Vokietijos. Pasidalijus informacija apie darbą, išsiaiškino viena: darbas ir Lietuvoje, ir Vokietijoje vienodas, tik atlyginimai – skirtingi
Laiškininką Jurgį iš aprangos pažino Elektrėnuose besisvečiuojantis pašto darbuotojas iš Vokietijos. Pasidalijus informacija apie darbą, išsiaiškino viena: darbas ir Lietuvoje, ir Vokietijoje vienodas, tik atlyginimai – skirtingi

Pašto paslaugos neišeinant iš namų
Mobilieji laiškininkai Lietuvoje atsirado neseniai. Tokių pokyčių buvo imtasi pastebėjus, kad vyresni žmonės ir atokių gyvenviečių gyventojai pageidavo, kad laiškininkai teiktų pašto paslaugas jų namuose. Mobilusis laiškininkas turėtų suteikti visas paslaugas, kurias gyventojai gaudavo pašto skyriuose: įsigyti pašto ženklų, išsiųsti-gauti pašto siuntas ar laiškus, užsiprenumeruoti spaudą, gauti finansines paslaugas – perlaidas, pensijas, sumokėti mokesčius neišeidami iš namų ir kt. Šiais metais savivaldybėje pradėjus dirbti mo­biliesiems laiškininkams, redakcija ga­vo tris skundus, visus dėl nepristatomos spaudos. Susirašinėjant su Lietuvos pašto atsakingais asmenimis, dažniausiai priekaištai būdavo išsakomi prenumeratoriams: tai netvarkingos pašto dėžutės, tai ne vietoje pastatytos. Skaitytojai laikraštį dažnai prenumeruoja redakcijoje, o redakcija perduoda paštui.

Laiškininkė Rūta kiekvieną rytą pašto automobiliu korespondenciją iš Elektrėnų veža į Semeliškių seniūniją. Ji sako pažįstanti kiekvieną savo klientą ir jokių nesusipratimų teikiant mobiliojo laiškininko paslaugas nesą buvę
Laiškininkė Rūta kiekvieną rytą pašto automobiliu korespondenciją iš Elektrėnų veža į Semeliškių seniūniją. Ji sako pažįstanti kiekvieną savo klientą ir jokių nesusipratimų teikiant mobiliojo laiškininko paslaugas nesą buvę

Kaip išsikviesti mobilųjį laiškininką?
Lietuvos paštas skelbia, kad darbo dienomis nuo 8 iki 19 val. ir šeštadieniais nuo 9 iki 16 val. atokių gyvenviečių gyventojai gali paskambinti telefonu 8 700 55 400 ir išsi­kviesti mobilųjį laiškininką į namus. Skambinant reikia kantrybės išklausyti autoatsakiklio informaciją ir sulaukti, kol ragelį pakels pašto dar­buotojas. Būna atvejų, kai į skambučius atsakoma ne iš karto, todėl žmonėms tenka laukti iki keletos minučių, kol sujungia su darbuo­toju. Gavus iškvietimą, laiškininkas pas klientą į namus atvyksta kitą darbo dieną. Laiškininko atvykimas į namus – nemokamas.

Miesto laiškininko diena
Elektrėniškis laiškininkas Jurgis Benetis – jaunas ir vienintelis laiškininkas vyras, dirbantis vos ne už mi­nimalų atlyginimą Elektrėnų mieste. Savo karjerą jis pradėjo norėda­mas dirbti su žmonėmis ir leisti daug laiko vaikščiojant gryname ore.
Anksti ryte į pašto padalinį atvežami siuntiniai, laiškai ir spauda. Pašto darbuotojai buriasi skirstyti siuntinius, o pašte kyla šurmulys. Toks procesas trunka apie 1–1,5 val., kol laiškininkai gali keliauti pas klientus.
Jurgis mini, kad darbe pasitaiko įvairių situacijų: „Visokių žmonių būna, vieni nepatenkinti, kad atnešei, pavyzdžiui, dokumentus iš teismo, kiti pikti, nes neatnešei kažko laiku“. Tačiau laiškininkas pažymi, kad yra tolerantiškų žmonių, suprantančių, kad laiškininkas vienu metu visiems suteikti paslaugų negali. Jurgis tei­gia, kad laiškininko darbe negalima daryti klaidų, visus siuntinius svarbu pristatyti nurodytą dieną, nors kartais tai padaryti nėra lengva.
Pokyčiai pašte laiškininkui patinka: anksčiau laiškininkai privalėjo nešiotis popieriaus lapus, kuriuo­se žmonės pasirašinėdavo. Dabar yra paprasčiau, kadangi laiškininkai pradėjo dirbti su planšetėmis, toks pokytis palengvino darbą. Skambučių iš savo klientų per beveik metus darbo Jurgis nėra gavęs. Bet kai į namus atneša pensijas ar laiškus, paslaugų klientai dažnai paprašo. Dažniausiai užsisako laikraščius.

Klientų skundai

Mobiliojo laiškininko tel. nr. užrašytas ant automobilio – kad kiekvienas žinotų, kur dėl pašto paslaugų kreiptis
Mobiliojo laiškininko tel. nr. užrašytas ant automobilio – kad kiekvienas žinotų, kur dėl pašto paslaugų kreiptis

Tinklalapyje info.lt pašto klientai rašo atsiliepimus apie Elektrėnų pašto teikiamas paslaugas. Pašto klientė Greta rašo: „Jau nebe pirmas kartas, kai tikrindami siuntos statusą pamatome, kad „mėgino pristatyti“ ar „paliktas pranešimas“, bet nieko panašaus nebuvo padaryta“. Kitas pašto klientas skundžiasi: „Nuolat paliekami lapeliai, kad nerado namie, nors visus kartus kas nors iš šeimos narių buvo namie“. Pašto klientė Monte rašo: „Karantino metu visi esame namie. O lapelį gauname „nerasta namuose“. Net juo­kinga“. Analizuojant atsiliepimus aiškėja, kad žmonės dažniausiai yra nepatenkinti dėl laiku nesuteik­tų paslaugų, net kai klientas buvo namie, yra paliekami lapeliai, kad pašto darbuotojas kliento namie nerado ir siuntinį pristatys kitą dieną.
Mielieji laikraščio skaitytojai, primename, kad laikraštį „Elektrėnų kronika“ visada galite užsiprenu­meruoti atvykę į mūsų redakciją. Jei atvykti į redakciją negalite, tuomet rašykite el. laišką adresu ekronika@gmail.com, skambinkite tel. 8-528 39891 arba 8-605 19299. Esant reikalui, redakcijos darbuotojai gali atvykti į Jūsų namus ir priimti prenumeratą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Aktualijos

Keliai aukštumų link

Keliai link aukštumų

Kultūra

Liaudies balsas

Policija informuoja

Projektai

Reklama

Šimtmečio portretai

Sportas

Verslas