Apleistoji Kauno gatvė Vievyje tapo pavyzdinė

Apleistoji Kauno gatvė Vievyje tapo pavyzdinė

Julija Kirkilienė

Vievyje lygiagrečiai eina trys gatvės, pavadintos sostinių vardais: Trakų, Vilniaus ir Kauno. Kauno gatve būtų galima vadinti greitkelį Vilnius – Kaunas, nes abiejose kelio pusėse nuo kryžkelės į Trakus iki kryžkelės į Kazokiškes išsidėsčiusi Kauno gatvė. Senasis kelininkas, Vievio kelių muziejaus įkūrėjas Juozas Stepankevičius sako, kad tarpukaryje nutiesus Žemaičių plentą, vienoje to plento pusėje einanti per Vievį gatvė buvo pavadinta Vievio, kita – Kauno. Bet Kauno gatvėje namai statyti pradėti buvo tik po karo, be jokio plano, be lietaus vandens kanalizacijos, be asfaltuotų kiemų. Nutiesus automagistralę Klaipėda – Vilnius, įvažiavimas į Vievį buvo kas keli metrai – į kiekvieną kiemą. Bėgo laikas, keitėsi ir eismo tvarka. Dabar abi Kauno gatvės pusės nuo autostrados užtvertos tvora, saugančia nuo triukšmo ir taršos, o miestelio pusėje likusi Kauno gatvė, panaudojus 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas pagal prioritetą „Savivaldos transporto infrastruktūros modernizavimas ir plėtra“, išasfaltuota, įrengtas drenažas ir lietaus kanalizacija.

Gatvė iki rekonstrukcijos
Laima ir Juozas Laužiai Kauno gatvėje apsigyveno, pradėjus čia statyti pirmuosius aštuonbučius. Trys aštuonbučiai priklausė Ausieniškių tarybiniam ūkiui, du – Vievio malūnui, du – Melioracijos ir statybų valdybai, vienas – gelžbetonio gamyklai. Sulipdytos dėžutės be komunalinių įrenginių, be šildymo sistemos buvo atiduotos žmonėms, laukiantiems gyvenamojo ploto. Namai, pasak J. Laužio, buvo pastatyti pelkėje, ant pastolių, todėl kiemuose nuolat tyvuliuodavo balos. Juozas prisimena, kad jie veždavo į kiemus žvyrą, bet jis kažkaip prasmegdavo į žemę, o balos likdavo. Pagal paskyrimą į Vievį gyventi atsikėlusi Laima prisimena, kaip einant į šokius su savimi reikėjo neštis skudurą batams valyti.
Gyventojai namų kiemuose statėsi tualetus, pagalbines patalpas kurui, o kai kurie ir gyvuliams laikyti, kieme išsikasė šulinį. Vėliau į namus buvo pradėtas tiekti vanduo, įrengta kanalizacija, apšildymui žmonės statė dujinius katilus, bet balos kieme panaikintos buvo tik 2012 metų pabaigoje, įvykdžius projektą „Vievio miesto Kauno kelio/gatvės rekonstrukcija, pagerinant eismo saugumą“. Tiesa, ne visi gyventojai pritarė tos gatvės rekonstrukcijai, bijodami, kad bus nugriautos jų pagalbinės patalpos. Bet baimė, pasirodo, buvo nepagrįsta. Darbams atlikti konkursą laimėjo Vievyje įsikūrusi įmonė UAB „Kelda“, kuri suprojektavo ir gatvę sutvarkė pagal gyventojų pageidavimus. Liko ir pagalbinės patalpos, gražiai į šaligatvį įkomponuotas liko šulinys, iš iškastų akmenų gyventojai įvairiomis dekoracijomis papuošė savo kiemus, o svarbiausia, kad prie įvažiavimo į kiemus pastatytas kelio ženklas, nurodantis, kad per kiemus pravažiavimo nėra. Tai užtikrina ne tik aštuoniuose aštuonbučiuose gyvenančių žmonių, bet ir vaikų, mėgstančių naująja gatve pasivažinėti riedučiais, saugumą.
Apleistoji gatvė tapo pavyzdinė
Kauno gatvės rekonstrukcijai iš 2007-2013 m. ES struktūrinių fondų panaudota buvo 373 tūkst. litų, Valstybė finansavo 46 tūkst. litų ir savivaldybė iš biudžeto pridėjo apie 20 tūkst. litų. Už tas lėšas buvo pasiektas projekto tikslas: pagerinta transporto infrastruktūra, suformuotas reikiamo pralaidumo ir patikimumo susisiekimo infrastruktūros tinklas Vievio mieste, sumažintas neigiamas transporto poveikis aplinkai, pagerintas eismo saugumas. Įgyvendinant projektą buvo rekonstruota Vievio miesto Kauno gatvė (ilgis – 376 m, gatvės važiuojamosios dalies plotis – nuo 5,5 m iki 3,5 m), įrengtas 1,5 m pločio šaligatvis; įrengtas lietaus vandens nuvedimas. Rekonstruojant šią gatvę buvo įdiegtos gerinančios saugų eismą ir aplinkosaugą priemonės, pagerintos eismo saugumo sąlygos neįgaliesiems.
Projektas atitinka Vilniaus regiono plėtros 2007–2013 m. planą „Vievio miesto Kauno kelio/gatvės rekonstrukcija, gerinant eismo saugumą“ ir atitinka Elektrėnų savivaldybės strateginį plėtros planą. Atlikus gatvės rekonstrukciją, pagerėjo dangos kokybė, transporto eismo sąlygos, kelių tinklas pritaikytas augančiam pėsčiųjų ir automobilių eismui. Įrengus šaligatvį, padidintas pėsčiųjų eismo saugumas. Važiuojant rekonstruota gatve dėl pagerėjusių eismo sąlygų sutaupytas kelionės laikas –1572 val. per metus. O svarbiausia, iš Kauno gatvės kiemų dingo balos ir purvas, todėl kaimynai vakarais gali pavakaroti švarioje ir saugioje aplinkoje. Dabar Kauno gatvė Vievyje tapo pavyzdžiu kitoms gatvėms, kuriose gyvenantys žmonės taip pat norėtų tokio patogumo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Aktualijos

Aktualijos

Aplinkos apsauga

Archyvas

Darbo partija

Elektrėnai

Elektrėnų kraštas gyvuose prisiminimuose

Elektrėnų krašto šviesuoliai

Europietiška savivaldybė

Keliai aukštumų link

Keliai link aukštumų