Ar pastaruoju metu pastebėjote, kad automobilio eksploatavimas tampa tikru galvos skausmu? Ateina laikas, kai vairuotojai susiduria su vienu ar kitu gedimu, bet kai vienu metu „užpuola“ daug problemų arba vienas didelis gedimas – dažnai pradedama svarstyti, ar remontas apskritai dar prasmingas? Kai kuriais atvejais tikrai sutaupysite daug pinigų ir nervų tiesiog įsigiję kitą automobilį. Svarbiausia yra tinkamai pasverti aplinkybes.
Ar atliktas remontas pakankamai padidins automobilio vertę?
Kiekvienas automobilis turi savo vertę, kuri priklauso ne tik nuo modelio ir gamybos metų, bet ir jo būklės. Anksčiau ar vėliau automobilį greičiausiai parduosite, todėl solidžios vertės išlaikymas yra ganėtinai svarbus.
Tarkime, kad jūsų automobilis su esamais defektais yra vertas 5 tūkst. eurų. Jeigu esamų defektų šalinimas kainuoja 2 tūkst. eurų, o po to automobilio vertė taip pat padidės iki 7 tūkst. eurų – tai atlikti tokį remontą vis dar apsimoka.
Kita vertus, kartais apsimoka investuoti į remontą, kad išvengtumėte vargo perkant bei parduodant automobilį. Naudoto automobilio pirkimas, iš dalies, yra kaip loterija. Net ir prastos būklės automobilio kaina gali būti aukšta, o defektai paslėpti. Taigi, net jeigu renkatės keisti automobilį, turite būti pasiruošę jo paieškoms.
Kokie gedimai labiausiai paveikia automobilio vertę?
Naudotų automobilių pirkėjai visada atsižvelgia į visus pastebėtus defektus. Perdegusi lemputė, smulkus įbrėžimas ant kėbulo arba susidėvėjusios padangos dažniausiai neatbaido, kadangi tokių trūkumų šalinimas yra gana paprastas. Tačiau, didelę sumą pinigų automobiliui besiruošiantys išleisti pirkėjai taip pat apgalvoja ir blogiausius scenarijus. Pavyzdžiui, pašalinį garsą variklyje gali sukelti tiek nepritvirtinta plastikinė apsauga, tiek variklio gedimas.
Štai keletas gedimų, kurie gali įspėti apie itin brangų remontą. Turėkite tai omeny tiek pirkdami, tiek parduodami naudotą automobilį.
Pavarų dėžės problemos
Automatinė pavarų dėžė yra pati sudėtingiausia automobilio dalis. Joje veikia hidraulinės, elektros, vakuumo ir įvairios mechaninės sistemos, kurios turi funkcionuoti nepriekaištingai. Kartais gedimai gali būti labai smulkūs, o poveikis vos jaučiamas. Tačiau, bet koks greičių dėžės remontas dažniausiai prasideda nuo jos išėmimo. Negana to, pavarų dėžių remontas reikalauja specifinių įgūdžių, todėl remonto kaina gali siekti ypatingas aukštumas.
Korozija
Lietuvoje automobilių korozija yra ganėtinai dažna problema. Žiemos metu automobiliai pasidengia ant kelių esančia druska, todėl pažeidžiamas apsauginis dažų sluoksnis ir formuojasi rūdys.
Naudotų automobilių pardavėjai smulkius korozijos židinius apibūdina kaip smulkų trūkumą. Nors vizualiai keletas mažų pūslių neatrodo baisiai, jos plinta itin greitai, o remonto atveju vis tiek tenka dažyti visą detalę. Taigi, kai kitą kartą pastebėsite mažas rūdeles visų durų apačiose – jų pašalinimas, paruošimas ir dažymas tikrai kainuos keletą šimtų eurų.
Variklio problemos
Modernių automobilių varikliai yra kaip niekada sudėtingi. Siekiant didesnės galios ir mažesnės taršos, daugelis sistemų naudoja elektros variklius, daviklius, įvairius solenoidus. Prietaisų skydelyje įsižiebusi „Check engine“ lemputė arba padidėjęs dūmingumas gali įspėti tiek apie artėjantį pigaus daviklio, tiek viso variklio keitimą.
Automobilis nesiveda
Nesivedančio automobilio vertė yra itin maža, nesvarbu kokio rimtumo yra gedimas. Benzininiai varikliai dažnai nesiveda dėl netvarkingos degimo sistemos, dyzeliniai – dėl kuro sistemos problemų. Kartais reikalingas tik starterių remontas. Bet kuriuo atveju, prieš parduodant automobilį verta diagnozuoti gedimą, nes nebrangus remontas gali ženkliai padidinti automobilio vertę.
Daugybės didelių gedimų galima išvengti laiku keičiant alyvą, filtrus ir šalinant pastebėtus defektus. Taigi, rūpinkitės savo automobilio, o jis pasirūpins jumis.
Apmokėtas turinys