Kelininkų rūpestis – saugumas kelyje

Kelininkų rūpestis – saugumas kelyje

Julija Kirkilienė

Kelių ir transporto tyrimo institutas atliko analizę, kuri parodė, kad didžiausią grėsmę saugiam eismui Lietuvoje kelia šie rizikos faktoriai: leistino greičio viršijimas, alkoholio vartojimas ir eismo dalyvių elgesys.

Pavasario permainų pavojai kelyje

Pro Elektrėnus einančioje magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda šiais metais jau žuvo du žmonės. Automagistralę prižiūri Vievyje įkurta valstybės įmonė „Automagistralė“. VĮ „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Rinkevičius atkreipė eismo dalyvių dėmesį, kad šis pereinamasis laikotarpis tarp žiemos ir pavasario yra ypač pavojingas vairuotojams. Kai šviečiant saulei magistralė atrodo sausa ir saugi, šešėliuose, žemumose, kelio vingiuose gali laukti pavojai. Ištirpęs sniegas pavėsyje, drėgnose ar vandens nutekėjimo vietose paspaudus šaltukui gali virsti ledu, todėl vairuotojai privalo į tai atkreipti ypatingą dėmesį renkantis saugų greitį. Pasirinkti saugų greitį vairuotoją visada įpareigoja Kelių eismo taisyklės. Būtent vairuotojai turi įvertinti eismo sąlygas ir rinktis ne maksimaliai leistiną, bet saugų greitį.

„Automagistralė“, norėdama užtikrinti saugų eismą kelyje, savo iniciatyva organizuoja saugaus eismo projektus, konkursus, akcijas, pamokas ir kitą švietėjišką veiklą. Svarbu tai išgirsti, pamatyti ir suprasti. Eismo įvykių analizė rodo, kad švietėjiška veikla ir atsakinga kelių priežiūra lemia saugų eismą.

Kelyje – gyvūnai

Kelininkus neramina vis dar pasitaikantys eismo įvykiai dėl susidūrimo su gyvūnais. Pernai VĮ „Automagistralė“ prižiūrimuose A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir A2 Vilnius–Panevėžys keliuose užfiksuoti 143 susidūrimai su laukiniais gyvūnais. M. Rinkevičius sako, kad buvo nemažai atvejų, kuomet vairuotojai po susidūrimo su laukiniais gyvūnais nepranešė Kelių policijai ir eismo įvykis liko neužfiksuotas. Analizuojant laukinių gyvūnų susidūrimo vietas, išlieka probleminės vietos magistraliniuose keliuose, kur trūksta inžinerinių priemonių, apsaugančių nuo laukinių gyvūnų patekimo į važiuojamąją dalį. Tam, kad įmonės prižiūrimi keliai atitiktų tokios reikšmės ir techninės kategorijos keliams keliamus reikalavimus, būtina įrengti inžinerines priemones, kurios neleistų laukiniams gyvūnams patekti į kelio važiuojamąją dalį. Pasitaiko atvejų, kai neatsakingi žmonės palieka atidarytus apsauginius tinklo tvoros vartus. Nors ant jų įrengtos lentelės ,,prašančios juos uždaryti“, tačiau dažnai kelininkai juos randa pravirus. Susidaro realus pavojus eismo dalyviams, todėl vairuotojams – tai dar viena priežastis būti atidiems.

Kelyje – žmonės

Automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda šiemet vėl žuvo žmogus, tamsiu paros metu išėjęs į važiuojamąją dalį. Pernai magistralėje, einančioje per Elektrėnus, žuvo pusamžis elektrėnietis. Kad tokių beprasmių žūčių atsitiktų kuo mažiau, kelininkai vieną po kito stato pėsčiųjų praėjimus. Jau šiais metais toks pėsčiųjų viadukas numatomas ties Elektrėnais. Elektrėnuose planuojama autobusų stotį perkelti prie autostrados, o iš vienos magistralės pusės į kitą vaikščiosime saugiu pėsčiųjų viaduku. Naujasis pėsčiųjų ir dviračių viadukas eis nuo Trakų–Sabališkių gatvių sankryžos iki žiedinės sankryžos kelyje į Žebertonis. „Automagistralės“ direktorius Vladislovas Molis sako, kad Elektrėnų savivaldybės vadovai aktyviai dirba, kad pėsčiųjų viadukas Elektrėnuose atsirastų dar šiais metais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Aktualijos

Aktualijos

Aplinkos apsauga

Archyvas

Darbo partija

Elektrėnai

Elektrėnų kraštas gyvuose prisiminimuose

Elektrėnų krašto šviesuoliai

Europietiška savivaldybė

Keliai aukštumų link

Keliai link aukštumų