Edukacinė veikla autizmui pažinti

Edukacinė veikla autizmui pažinti

Įgyvendinant TŪM programą, didelis dėmesys skiriamas įtraukiajam ugdymui. Įtraukusis ugdymas, remdamasis visiems prieinamos švietimo sistemos prin­cipais, siekia užtikrinti, kad kiekvienas mokinys, nepaisant in­dividualių poreikių, galėtų visavertiškai mokytis ir dalyvauti mokyklos bendruomenės gyvenime. Įtraukiojo ugdymo nuostatų įgyvendinimas ypač svarbus dirbant su autizmo spektro sutrikimą turinčiais mokiniais, kuriems tam, kad jie jaustųsi saugiai, būti­na užtikrinti tinkamą, palaikančią ir ­pritaikytą aplinką, kurioje jie galėtų atskleisti savo gebėjimus ir siekti asmeninės pažangos.
Siekiant mokiniams suteikti­ daugiau žinių apie autizmo spektro sutrikimą, sudaryti sąlygas bent minimaliai pajausti, kaip aplinkoje jaučiasi mokiniai, turintys šį sutrikimą, kokias emocijas jie išgyvena, spalio 10 d. Elektrėnų „Versmės“ gimnazijoje 2d klasės mokiniams buvo vykdoma virtualios realybės diena, svečiavosi „Nepatogaus kino klasės“ komanda, kuri surengė virtualios realybės patirtį „Lu“. Ši veikla leido patirti pasaulį taip, kaip jį patiria Lu, jaunuolis su autizmo spektro sutrikimu. Naudodami virtualios realybės akinius mokiniai matė, girdėjo pasaulį Lu akimis bei susidūrė su įvairiais stimulais – socialinėmis situacijomis bei kasdieniais darbais triukšmingose aplinkose.
Po edukacijos vyko aptarimas ir diskusija su mokiniais.
Mokinių atsiliepimai: „Patiko užsiėmimas, buvo įdomu, bei buvo „faina“ sužinoti dalykų, kurių nežinojau. Labai draugiški bei „faini“ vedėjai.“ (Ignas P.) „Man labai patiko užsiėmimai su virtualios realybės akiniais. Buvo labai įdomu ir smagu. Sužinojau, kad vaikai, kurie turi autizmo spektro sutrikimų, sunkiai susikoncentruoja aplinkoje, kai susinervina kartoja tuos pačius žodžius po kelis kartus ir t.t.“ (Aistė P.) „Labai daug ką sužinojau apie autizmo spektrą, pati buvau labai stipriai įsijautusi į berniuko Lu gyvenimą, akiniai buvo geriausia veikla, pertraukėlių veikla buvo labai smagi. Mielai kartočiau.“ (Austėja V.) „Labai patiko šiandienos edukacijos, ypač su virtualios realybės akiniais ir diskusijos su toje srityje dirbančiais žmonėmis. Sužinojau daug naudingos informacijos ir kaip tinkamai elgtis su autizmo spektro sutrikimą turinčiais vaikais. Ačiū.“ (Rusnė P.)
Džiaugiamės aktyviu mokinių įsitraukimu ir dalyvavimu edukacijoje. Įtraukiojo ugdymo sėkmė priklauso nuo visos mokyklos ben­druomenės pastangų sukurti atvirą, palaikančią ir pritaikytą ugdymosi aplinką.

Aušra Gaučienė, socialinė pedagogė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami Video

Aktualijos

Aktualijos

Aplinkos apsauga

Archyvas

Darbo partija

Elektrėnai

Elektrėnų kraštas gyvuose prisiminimuose

Elektrėnų krašto šviesuoliai

Europietiška savivaldybė

Europos Pulsas

Keliai aukštumų link