Elektrėnų ralio rezultatai: nuo nesėkmingų pasirodymų iki pergalingų rekordų

Elektrėnų ralio rezultatai: nuo nesėkmingų pasirodymų iki pergalingų rekordų

Mantas Naginė
VU komunikacijos fakulteto
studentas praktikantas

Rugsėjo 9 d. Elektrėnų, Kai­šiadorių bei Trakų apylinkėse praūžė 9 kartą vykstantis tarp­tautinis ralis „Alburnus Rally Elek­trėnai“, kurį sudarė 9 itin tech­niški ir sudėtingi greičio ruo­žai (GR), kuriuos pasisekė įveikti ne kiekvienam – ralio finišo neišvydo kone trečdalis dalyvavusių ekipažų. Šio ralio čempionais užtikrintai tapo Vaidoto Žalos ir Ivo Pūkio ekipažas, o Martyno Samsono ir Ervino Snitkaus tandemas užsitikrino Lietuvos ralio nugalėtojų titulą. Elektrėnų miestui ralyje atstovavo Eugenijaus Sladkevičiaus ir Mariaus Kairio ekipažas bei Ernesto Griškaus ir Vaido Šmigelsko duetas.
V. Žala ir I. Pūkis su automobiliu „Škoda Fabia R5“ finišavo pirmi visuose 9 GR. Jau po ketvirto GR čempioniškas duetas prieš antroje vietoje buvusius varžovus Martyną Samsoną ir Erviną Snitką pirmavo 1 min. ir taip beveik nepaliko jokių vilčių laimėti kitiems ralio dalyviams, o po visų GR nugalėtojai sukaupė triuškinantį 3 min. pranašumą. Tiesa, V. Žala su šturmanu I. Pūkiu Lietuvos ralio čempionų įskaitoje nedalyvavo.

Fotosesija su žinomu sportininku ir Elektrėnų ralio nugalėtoju V. Žala

Pasibaigus raliui V. Žala gyrė Elektrėnų ralio greičio ruožus, džiaugėsi didžiule persvara bei pasidalino, jog išpildė visus prieš ralį turėtus lūkesčius.
„Norisi atvažiuoti pirmiems ir kad automobilis liktų sveikas. Atrodo, kad viską išpildėm ir gana sklandžiai. Šiose varžybose apskritai turėjome didžiausią persvarą, kokią esu turėjęs per visus savo laimėjimus. Labai smagus ralis, labai šaunūs Elektrėnų GR, vieni iš techniškiausių visoje Lietuvoje. Ne veltui šitame regione ralis vyksta jau eilę metų. GR čia yra ypatingi. Esu labai daug gerų emocijų parsivežęs iš Elektrėnų per visus dalyvavimo metus. Visada labai smagu čia grįžti“, – savo įspūdžiais apie Elektrėnų ralį dalinosi nugalėtojas Vaidotas Žala.
Po kiek daugiau nei 11 valandų trukusio ralio V. Žala su visa savo komanda džiaugėsi pergale ir, lydimi gyvai atliekamos muzikos skambesio bei šviesos efektų, šėlo greta servisų zonoje įsikūrusios komandos būstinės.

Eugenijaus Sladkevičiaus ir Mariaus Kairio ekipažas

Elektrėniškiui Eugenijui Sladkevičiui ir jo kolegai Mariui Kairiui, šiame ralyje debiutavusiems su nau­ju „Škoda Fabia N5+“ automobiliu, varžybos susiklostė itin apmaudžiai. Pirmame GR patirtas automobilio gedimas bei žmogiška šturmano M. Kairio klaida lėmė, kad šis ekipažas nusprendė nutraukti savo dalyvavimą ralyje.
„Pirmame GR šiek tiek per greitai važiavome, todėl kairiuo­ju automobilio ratu atsitrenkėme į akmenį ir sulaužėme traversą (automobilio važiuoklės skersinė sija) bei sudaužėme ratlankį. Kažkaip sutvarkėme automobilį, kad jis galėtų važiuoti ir bandėme pabaigti GR. Pirmąjį GR pabaigėme, į antrąjį irgi spėjome, važiavome be normalaus ratų suvedimo, bet finišuoti sugebėjome. Servise šiek tiek pavirinome, patvarkėme ir vėl išvažiavome. Servise galėjome būti 45 min., kad su bauda išvažiuotume iš serviso, – tiek ir prabuvome. Bet per skubėjimą ir stresą šturmanas atidavė kortelę ne tame poste. Kol atvykome į reikiamą vietą jau vėlavome 1 min. ir nebegalėjome važiuoti įskaitoje. Ralį dar galėjome tęsti dėl Power stage taškų, bet neturėjome reikiamos detalės automobilio remontui, todėl nutarėme, kad neverta rizikuo­ti ir nutraukėme dalyvavimą dėl saugumo“, – ralio patirtimi dalinosi elektrėniškis Eugenijus Sladkevičius.
Taip pat lenktynininkas turėjo lengvos kritikos ralio GR kelių būklei, dėl kurios, E. Sladkevičiaus nuomone, galima kaltinti prieš porą savaičių siautusį stiprų lietų bei didelį ralio dalyvių skaičių. Tačiau elektrėniškis pripažįsta, jog ralis buvo geras ir kiekvienais metais yra itin sudėtingas bei reikalaujantis aukšto meistriškumo.
Kitas Elektrėnų miesto atstovas, debiutuojantis Elektrėnų ralyje, Ernestas Griškus su šturmanu Vaidu Šmigelsku taip pat neįstengė pabaigti visų greičio ruožų. Šiam ekipažui dėl automobilio pavarų dėžės gedimų teko itin apmaudžiai pasi­traukti iš ralio dalyvių gretų įveikus net 8 GR iš 9. Po priešpaskutinio GR E. Griškaus ir V. Šmigelsko duetas buvo įsitvirtinęs 35-oje vietoje.

E. ir A. Gelažninkų ekipažas. Ralis – ne tik lenktynės trasoje, bet ir įvairiaspalvių bei įvairių markių automobilių paroda, į renginį gausiai pritraukianti žiūrovų.

Nugriaudėjusio ralio greičio ruo­žus raižė ir elektrėniškė Emilija Gelažninkienė kartu su vyru Arūnu Gelažninku, kurie itin išsiskyrė vairuojamu automobiliu – bagiu. Tačiau šis duetas „Alburnus Rally Elektrėnai“ dalyvavo kaip nulinis ekipažas – prižiūrėjo GR saugumą. Jie nesivaržė su kitais lenktynininkais ir įskaitoje nedalyvavo.
E. Gelažninkienė yra ralio reido disciplinos atstovė ir klasikiniame ralyje savo jėgas išbandė pirmą kartą, todėl lenktynininkė susidūrė su keliais iššūkiais.
„Didžiausias iššūkis buvo kelio stenograma. Pirmą kartą gyvenime susidūriau su ja. Stenogramą turėjau susirašyti pati. Tai buvo pagrindinis iššūkis, nes visiškai nežinojau, kaip tai padaryti. Buvo labai sunku persiorientuoti, nes ralio reido disciplinoje tu važiuoji taip, kaip matai, tau šturmanas sako už kiek kilometrų pasukti ir užsimena apie kokią pavojingesnę vietą, bet tikrai sako viską ne taip tiksliai, kaip viskas vyksta šiame ralyje. Ačiū dievui turėjome Mindaugą Varžą kaip trenerį ir galėjome pasiprašyti tos pirmos pamokos, ku­rios metu jis įstatė mus į rėmus“, – ralio iššūkiais dalinosi lenktynininkė Emilija Gelažninkienė.
Elektrėniškė taip pat atskleidė, kad nuo pat vaikystės stebėdavo Elektrėnuose vykstančius ralius ir visada svajojo viename iš jų sudalyvauti. Lenktynininkė negailėjo pagyrų ralio GR ir teigė, jog jie buvo itin įdomūs.
Turbūt tragiškiausiai ralis su­siklostė Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažui. Penktame GR jų automobilis galiniu ratu užkabino kelkraštį, todėl automobilis tapo sunkiai suvaldomas ir virto nuo kelio.
Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato absoliučioje įskaitoje nugalėtojais tapo „BMW E46“ automobilį vairavęs Darius Sukackas su kolega Deimantu Vasiliausku. Šis tandemas antroje vietoje finišavusius Donatą ir Vytautą Ožiūnus aplenkė 47,5 sek.
Elektrėnų miesto širdyje susirinkusi milžiniška žmonių minia stebėjo paskutinį ralio GR, o jam pasibaigus apžiūrinėjo lenktynininkų automobilius, stiprinosi parduodamais užkandžiais bei skatino vaikus išdykauti batutų zonoje. „Nuostabus ralis. Visai šeimai įdomu pažiūrėti į dideliu greičiu lekiančius automobilius, kurių kiekvieną dieną tikrai nepamatysi. O jei vaikams pabosta stebėti varžybas, jie gali nueiti pasižvalgyti į įspūdingus automobilius ar padūkti ant batutų“, – savo nuo­monę apie ralį dėstė dviejų vaikų mama Asta.
„Alburnus Rally Elektrėnai“ pabaigoje žmones šokti privertė Martyno Kavaliausko koncertas bei lenktynininkų apdovanojimai. Šampano purslais besilaistantiems dalyviams apdovanojimus teikė Elek­trėnų miesto meras Gediminas Ratkevičius kartu su vicemere Inga Karteniene. Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius, ralio organizatorius Ramūnas Čapkauskas taip pat sveikino lenktynių dalyvius bei teikė jiems dovanas. Ralio atidarymo ir uždarymo ceremonijoje pirmą kartą dalyvavo ir kaimyninių miestų savivaldybių atstovai – Kaišiadorių rajono savivaldybės meras Šarūnas Čėsna bei Trakų rajono savivaldybės administracijos direktorė Dovilė Daudaitė. Apdovanojimų ceremoniją vainikavo šventiniai fejerverkai.

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami Video

Aktualijos

Aktualijos

Aplinkos apsauga

Archyvas

Darbo partija

Elektrėnai

Elektrėnų kraštas gyvuose prisiminimuose

Elektrėnų krašto šviesuoliai

Europietiška savivaldybė

Keliai aukštumų link

Keliai link aukštumų