ja, kuomet susisieja mokyklos, vykdančios skirtingų švietimo lygmenų programas. Mokiniai sėkmingiau pereina iš vienos mokyklos į kitą, nes tų mokyklų pedagogai bendradarbiauja aptardami ugdymo turinio, pasiekimų vertinimo ir kitus klausimus.
Elektrėnų „Ąžuolyno“ progimnazija ir Elektrėnų pradinė mokykla bendradarbiauja jau nuo seno. Kiekvienais metais į progimnaziją, baigę pradinę mokyklą, mokytis pereina apie pusantro šimto mokinių, kuriems reikia prisitaikyti prie naujos aplinkos, reikalavimų, nes mokymasis tampa kitoks.
Ką daryti, kad adaptacija būtų lengvesnė, gruodžio 9 d. patirtimi dalijosi ir diskutavo abiejų mokyklų komandos. Susitikime buvo akcentuota direktoriaus pavaduotojų ugdymui lyderystės, užtikrinant sėkmingą mokinių adaptaciją, svarba. Progimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui N. Sodaitienė, O. Kanapkienė aptarė penktų klasių mokinių pamokų stebėsenos rezultatus, pristatė adaptacijos laikotarpio svarbą ir organizavimo ypatumus. Pradinės mokyklos pavaduotojos ugdymui I. Mačionytė ir A. Pačėsienė kalbėjo, kad būtina stiprinti tinklaveiką tarp mokyklų siekiant kuo sėkmingesnės adaptacijos ir komandų susitikimus organizuoti dažniau. Progimnazijos psichologė O. Apanavičienė pristatė tyrimą „Penktų klasių mokinių adaptacija“, iš kurio paaiškėjo, kad daugelis penktokų prisitaiko progimnazijoje greičiau nei per 1 mėn. ir naujoje mokykloje jaučiasi gerai, randa draugų, žino ir turi į ką kreiptis pagalbos. Abiejų mokyklų pagalbos specialistai dalijosi patirtimi ugdant SUP mokinius, aptarė pamokų lankomumo klausimus, akcentavo bendradarbiavimo tarp mokyklų svarbą užtikrinant šiems mokiniams savalaikę pagalbą. Penktų klasių vadovai su buvusiais pradinės mokyklos ketvirtų klasių mokytojais aptarė mokinių ugdymąsi ir pažangą, mokymosi rezultatus pasibaigus I trimestrui.
Ir progimnazija, ir pradinė mokykla dalyvauja Tūkstantmečio mokyklų programoje ir įgyvendina Elektrėnų savivaldybės švietimo pažangos planą. Vienas iš sėkmingos lyderystės požymių yra tinklaveika tarp mokyklų, o sėkmingų partnerysčių pagrindas – dėmesys mokinių pasiekimams ir ugdymo kokybei.
Birutė Misiūnienė, Elektrėnų „Ąžuolyno“
progimnazijos direktorė