Elektrėnų profesinio mokymo centre įgyvendintas projektas „Jaunimo klubas įveik – veik – eik“ IV, finansuojamas Elektrėnų savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis. Projekto vykdymui skirta 1550 eurų.
Projekto tikslas – stiprinti paauglių-jaunuolių psichikos sveikatą ir ugdyti socialines, emocines kompetencijas. Įgyvendinimo metu buvo organizuojamos pamokos-praktiniai užsiėmimai I–IV gimnazinių klasių mokiniams, seminaras mokytojams bei mokyklos bendruomenės nariams. Labai svarbu padėti mokiniams suprasti, kas yra stresas ir įtampa, kaip jie veikia mūsų gyvenimą ir kokių įgūdžių reikia, kad juos veiksmingai valdytume. Ugdyti praktinius savipagalbos ir pagalbos įgūdžius savižudybių ir patyčios prevencijos kryptimi: pastebėti, reaguoti ir kreiptis pagalbos kilus sunkumams. Mokiniams pamokas-praktinius užsiėmimus „Streso ir įtampos labirintais: kaip rasti išeitį?“, „Įveikti sunkumus: psichologinio atsparumo meistriškumo pamoka“ ir „Nuo patyčių link saugumo. Klasė, kurioje norisi būti“ vedė lektorius Evaldas Karmaza. Jautrias savižudybių prevencijos, savižalos ir destruktyvaus elgesio temas mokiniai saugiai nagrinėjo kartu su lektore Gintarė Razulevičiūtė.
Labai svarbus suaugusiųjų supratimas ir paauglių palaikymas jų augimo kelyje, mokėjimas efektyviai bendrauti su jais, skatinti savarankiškumą ir teikti reikiamą emocinę bei praktinę paramą. Mokyklos bendruomenės nariai sėmėsi praktinių įrankių lektoriaus Evaldo Karmazos seminare „Paauglių pasaulis: supratimas, bendravimas ir parama“.
Mokiniai aktyviai dalyvavo organizuojamose veiklose, su entuziazmu dalyvavo diskusijose ir ne tik pasidalino savo asmenine gyvenimiška patirtimi, bet ir gilino žinias apie psichikos sveikatos stiprinimą. Tai buvo puiki galimybė ne tik pasidalinti jau turimomis žiniomis, bet ir įgyti naujų. Toks įsitraukimas rodo didelį mokinių susidomėjimą ir motyvaciją. Teigiamas atgalinis ryšys, kurį mokiniai atliepė po veiklų, yra didelis stimulas tolesniam projektų tęstinumui. Tokie rezultatai skatina siekti, kad tokios iniciatyvos būtų nuolat atnaujinamos ir pritaikomos ateityje, nes tai ne tik praturtina mokinių žinias, bet ir stiprina jų psichikos sveikatą.
Stiprinkime vieni kitus ir ugdykime teigiamą požiūrį į psichikos sveikatos stiprinimą.
Projekto vadovė, psichologė
Sandra Judickienė