Kas (ne) žinoma apie transporto infrastruktūros atnaujinimą

Kas (ne) žinoma apie transporto infrastruktūros atnaujinimą

Niekas nesiginčys, kad dabar gyvename laikotarpiu, kai pasaulis pasiekiamas ranka. Pasaulis yra ir Kinija, iš kurios į Lietuvą važiuoja traukiniai, ir Gabriliavos kaimas, kurio gyventojams po kelionės į Elektrėnus nebereikia nuo automobilių dulkių plauti ar atsilaisvinusių varžtų sukinėti – kelias baigiamas asfaltuoti. Gerus pokyčius jaučia ir šalies gyventojai, ir važiuojantys per šalį, tik ne visi žino, kas ir už kokius pinigus žmonių laiką taupo, didina saugumą keliuose, kuria ranka pasiekiamą pasaulį.

Julija KIRKILIENĖ

Šį tą sužinojo

Susisiekimo ministerijos Komunikacijos skyriaus vedėjas Arūnas Malinovskis lakpkričio 22 dieną Elektrėnuose organizuotame seminare-diskusijoje apie  savivaldos transporto infrastruktūros modernizavimą ir plėtrą kalbėjo apie galimybę būti žinomais nemokamai. Dabar nemokamai nieko nebūna, todėl ir žmonės informacijos apie  transporto sektoriuje  pasiektus rezultatus, tęsiamus darbus bei galimus projektus kituose plėtros etapuose, nežino. Tiesa, kas atėjo į šį seminarą-diskusiją, tas šį tą sužinojo.

Atvyko į tą seminarą Trakų, Kaišiadorių ir Elektrėnų savivaldybės vadovai, kuriems ir taip privaloma viskuo domėtis. O žmonėms informacijos vėl  teks tik tiek, kiek paskaitys rajoniniuose laikraščiuose, nes žurnalistai kantriai klausėsi paskaitų. Ir dar tiek, kiek netyčia užsukę į vėliavų aikštę elektrėniečiai prie maketo ir palapinės išgirdo ar gavę informacinių leidinukų paskaitė.

Kas vyksta

„Per pastaruosius metus visoje Lietuvoje pamatėme pokyčių – išasfaltuota daug kilometrų žvyrkelių, rekonstruoti senieji keliai, pastatyti viadukai, įrengtos eismo saugumo priemonės. Transporto ir susisiekimo plėtrai gerinti penkeriems metams iki 2013-ųjų skirta daugiau nei 5,3 milijardai litų ES paramos lėšų, iki šiandien panaudota jau apie 2,33 mlrd. litų,“ – sakė Susisiekimo ministerijos ES paramos koordinavimo skyriaus vedėja Zita Dubickienė. – „Tai bene geriausias paramos įsisavinimo rodiklis, lyginant su kitais šalies sektoriais. Tam didelę įtaką turi savivaldybių aktyvumas. Tikimės, kad lygiai taip pat sėkmingai pavyks įgyvendinti ir likusius transporto projektus.“

Elektrėnų savivaldybėje rekonstruoti keliai, atnaujintos gatvės ir viadukai pagerins susisiekimą, sumažins triukšmą ir taršą bei padės išsaugoti žmonių gyvybes. „Panaudojant ES paramos lėšas buvo rekonstruojami ne tik strategiškai svarbūs keliai, kaip magistralė Vilnius–Kaunas–Klaipėda, bet ir atnaujintas  pėsčiųjų viadukas Vievyje, rekonstruotas Elektrėnų viadukas, pasirūpinta miestų ir kaimų gatvėmis, vietiniais keliais. Eismo sąlygos ir saugumo lygis savivaldybėje gerėja, tiek į darbą ar mokyklą nuvykti tampa patogiau ir saugiau,“ – rašoma išplatintame pranešime spaudai.

Iki šiol savivaldybėje Vievio mieste rekonstruota Kauno, Šviesos kelias ir gatvė, N. Kietaviškių kaime – Šiltnamio kelias, taip pat kelias Kareivonys–Jagėlonys, Elektrėnuose rekonstruotos Draugystės ir Trakų gatvės, nutiesta nauja gatvė individualiųjų namų kvartale. Kitais metais Elektrėnų savivaldybėje numatoma požeminės perėjos statyba magistralėje A1 ties Lazdėnų gyvenviete. Dalį gatvių rekonstrukcijai reikalingų lėšų skiria ir Elektrėnų savivaldybė.

Pirmauja tarp kaimynų

Transporto investicijų direkcijos Regioninės plėtros projektų skyriaus vedėja Rasa Tomonienė seminare apžvelgė, kaip sekasi mūsų savivaldybei ir kaimynams. Mums sekasi neblogai. Savivaldybė pateikė 7 mažus projektus ir visiems kartu gavo beveik 7 mln. litų finansavimą. Tuo tarpu Trakų ir Kaišiadorių rajonai teikė tik po 2 projektus, bet finansavimo skirta Kaišiadorių rajonui virš 7 mln. Lt, o Trakų rajonui – apie 9 mln.

Diskusijose aktyviai dalyvavusi Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėja Danutė Aleksiūnienė Transporto investicijų direkcijai ir savivaldybių vadovams pasiskundė, kad naujai susikūrusios savivaldybės neturi infrastruktūros, kurią turi senieji rajonai, todėl jos priverstos rašyti ir vykdyti mažus projektus – gatvių remontus. Ji siūlė naująsias savivaldybes įtraukti į problemines teritorijas, kad būtų galima investicijų pritraukti daugiau.

Naudingiausia seminare buvo informacija apie 2014-2020 metų ES struktūrinės paramos perspektyvas ir pasirengimą. Pasak lektorių, ateityje daugiausia dėmesio sutelkta bus į miestus, miestelius ir gyvenvietes, investicijos sumažins periferinių regionų atskirtį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Aktualijos

Aktualijos

Aplinkos apsauga

Archyvas

Darbo partija

Elektrėnai

Elektrėnų kraštas gyvuose prisiminimuose

Elektrėnų krašto šviesuoliai

Europietiška savivaldybė

Keliai aukštumų link

Keliai link aukštumų