Antrąją Velykų dieną Elektrėnus užplūdę kalnų dviratininkai, dviračių sezono pradžią paskelbę Elektrėnuose, buvo tie pirmieji pranašai, kad jau nuo šio rudens Elektrėnai taps dviratininkų miestas. Elektrėnų mieste nėra visuomeninio transporto, bet jau rudenį atsiras 4,6 km dviračių takas, kuriuo elektrėniečiai, tarsi kokie belgai ar olandai, ramiai galės dviračiais važinėti į darbą, renginius, parduotuves, turgų.
Elektrėnai – pavyzdys kitiems
Susisiekimo ministerijos skelbtame konkurse gauti ES lėšų pavyzdiniams dviračių takams įrengti dalyvavo šešios šalies savivaldybės, o nugalėtojomis tapo dvi – Elektrėnų ir Jonavos. Pasak Susisiekimo ministerijos informacijos, Elektrėnai pasiūlė unikalų ir racionalų sprendimą, kuris gali tapti pavyzdžiu panašaus dydžio miestams ar didesnių miestų mikrorajonams. Takas bus žiedo tipo ir apjuos pagrindinius miesto gyvenamuosius rajonus. Trasa bus integruota į jau esamus takus, drieksis šalia visų pagrindinių darboviečių, sudarys sąlygas susisiekti su užmiesčio gyvenamosiomis teritorijomis, mokymo, sveikatos įstaigomis ir kitais žmonių traukos objektais. Takas išsiskirs spalvine vizualizacija, saugos sprendimais, danga. Kaip sakė projekto iniciatorius, administracijos direktoriaus pavaduotojas Vaidas Bernotas, tas žiedas prasidės nuo turgaus, pro įvažiavimo žiedą pereis į Šviesos, Sabališkių gatves, tęsis tarp Pergalės ir Šarkinės gatvių iki Draugystės gatvės, netoli bažnyčios, eis pro Policijos komisariatą, palei pakrantę, susijungs su dviračių taku Draugystės gatvėje, eis pro Sporto mokyklą ir užsidarys dviračių trasos žiedas vėl prie turgaus. Kaip sako V. Bernotas, aktyviai prisidėjęs prie trasos planavimo, iš naujojo dviračių tako dviratininkai saugiai galės pasukti per viaduką į senąjį dviračių taką, vedantį į elektrinę, reabilitacinę ligoninę, Geibonis. Iš naujojo rajono mokiniai saugiai galės atvažiuoti į Ąžuolyno, sporto mokyklas, iš senojo rajono – į „Versmės“ gimnaziją, įstaigų darbuotojai – į darbą.
Galimos kliūtys
Elektrėnų ir Jonavos savivaldybėms dviračių takams tiesti valstybė turėtų padalinti apie 3 mln. litų. Dalį lėšų teks pridėti pačioms savivaldybėms. Pasak V. Bernoto, vien Elektrėnų trasai pagal krizines kainas reikėtų trijų milijonų, todėl savivaldybei, norint projektą įvykdyti, lėšų teks pakrapštyti iš to sumažinto biudžeto. O gal prie gero darbo prisidės ir privatus verslas? Rudenį trasa atsiras, pasak V. Bernoto, jei nebus apskųstas konkursas. O nereikalingi, nepagrįsti skundai ne kartą pratęsė laiką ne vienam projektui. Bet jei galimos kliūtys bus sėkmingai įveiktos, naujuoju dviračių taku pasivažinėti suspėsime dar iki žiemos.
Į projektą, mano administracijos direktoriaus pavaduotojas, įtraukti teks ir įstaigas, įmones, prekybos centrus, kad dviratininkai turėtų kur dviračius pasistatyti. Stovai dviračiams, kol kas, žinoma, nebus tokie puošiantys miestus, kaip Olandijoje, Belgijoje, Prancūzijoje ar Vokietijoje, bet tvarkingus dviračių stovus pastatyti organizacijos privalės. Tam projekte pinigų nėra numatyta. Bet projekte numatyta pinigų šaligatvių, šalia kurių eis dviračių trasa, sutvarkymui.
Naujosios dviračių trasos laukia ne tik dviratininkai, bet ir automobilių vairuotojai. Pastarieji dviratininkus vadina, kaip toje pasakoje, nei pėsčiais, nei važiuotais, todėl vairuotojai nežino, ko tikėtis iš dviratininkų, minančių gatvėmis ar sukančių iš šaligatvių. O gyventojus, pamiršusius važiavimo dviračiu taisykles, kviečiame jas prisiminti ir taupyti pinigus dviračiams.
Julija Kirkilienė