Kelias – kaip karšta bulvė

Virginija JACINAVIČIŪTĖ

Palei kanalą nutįsusi Venecijos gatvė – „Lietuvos energijos gamybos“ nuosavybė, o Elektrėnų seniūnijai priklauso tik raudonai pažymėta  kelio atkarpa

Palei kanalą nutįsusi Venecijos gatvė – „Lietuvos energijos gamybos“ nuosavybė, o Elektrėnų seniūnijai priklauso tik raudonai pažymėta kelio atkarpa

Nuo elektrinės iki Žvejų gatvės besitęsianti Venecijos gatvė dabar primena Mėnulio paviršių, kuris visas išvarpytas kraterių duobių. Kelio ne tik greideris nelygina, bet ir sniegas retai tenuvalomas. Sodininkai, žvejai ir Žvejų gatvės gyventojai keliu vos rieda ne todėl, kad į autoservisus važiuoti netektų, bet todėl, kad mašinos nevirstų gondolomis, plaukiančiomis Venecijos kanalu. Neprižiūrimas kelias priklauso AB „Lietuvos energijos gamyba“, tačiau įmonė mano, kad prie kelio priežiūros turi prisidėti ir sodų bendrija „Klevas“. Bendrijos pirmininkė su tuo kategoriškai nesutinka. Tai kas gi atsakingas už Venecijos gatvės priežiūrą?

Kelias priklauso elektrinei
Žvejų gatvėje gyvenantis Gediminas kasdien važiuoja į darbą Kietaviškėse. Išvažiuoti tenka daug anksčiau, nes duobėtu keliu greitai nepavažiuosi. Šioje gatvėje yra trys namai, dviejuose iš jų nuolat gyvena žmonės. Kasdien slidžiu ir duobėtu keliu vyriškio sūnus keliauja į mokyk­lą. Šalia gyvenantys garbaus amžiaus kaimynai dažnai skundžiasi sveikata, vargu ar greitoji pagalba tokiu keliu galėtų laiku atvykti, bėdai ištikus. Gediminas sako, kad šią žiemą Žvejų gatvė nė karto nebuvo valyta, todėl kreipėsi į Elektrėnų seniūniją, klausdamas, gal seniūnija pamiršo Žvejų gatvę.
Vyras sulaukė seniūnijos spe­cia­listės Vidos Apanavičienės raštiško atsakymo, kuriame paaiškinta, kad „seniūnijai priklauso prižiūrėti kelio atkarpą nuo tilto į Žvejų gatvę. Kelio atkarpa nuo elektrinės (šalia šilto kanalo) iki tilto priklauso „Lietuvos energijos gamybai“. Lietuvos automobilių kelių direkcija išaiškino, kad šis kelias nėra Elektrėnų savivaldybės balanse ir lėšos šio kelio remontui kasmet naudojamos ne pagal paskirtį. Elektrėnų seniūnija neturi galimybių tvarkyti kelio, kuris priklauso „Lietuvos energijos gamybai“, tačiau retkarčiais visgi palygina šią kelio atkarpą“. Prie laiško specialistė prisegė žemėlapį, kuriame aiškiai parodyta, kad seniūnijai pri­klauso tik trumputė kelio atkarpėlė, kurią pasiekti galima pravažiavus visą Venecijos gatvę.

Atsakomybė perpus su „Klevu“
Gavęs seniūnijos atsakymą, Gediminas kreipėsi į kelio ruožą prižiūrėti turinčią AB ,,Lietuvos energijos gamyba”, prašydamas greideriu palyginti duobėtą gatvę. Gamybos tarnybos Elektrėnų komplekso Eksploatacijos departamento vadovas Donatas Strakšys laiške priminė, kad praėjusiais metais kelias vieną kartą buvo greideriu lygintas, o 2016 m. remontuota asfaltbetonio danga. Nors kelias, kaip sako seniūnijos atstovė, priklauso elektrinei, šią žiemą keliu niekas rūpintis nežada. „Įvertinusi tai, kad šiuo keliu/gatve intensyviai nau­dojasi ir SB „Klevas“ sodininkai, ir naujų Venecijos gatvės sklypų formavimo technika, Bendrovė, atsižvelgdama į proporcingumo, teisėtų lūkesčių ir teisingumo kriterijus, siūlo prie kelio priežiūros prisidėti ir SB „Klevas“, atitinkamai paskirstant kelio priežiūrą: pavasarinę priežiūrą vyk­do Bendrovė, rudeninę priežiūrą – SB „Klevas“, – komentavo D. Strakšys ir paaiškino, kad bendrovė planuoja atlikti tik pavasarinę kelio priežiūrą.
Laiške „Lietuvos energijos gamybos“ atstovas rašė, kad bendrovė ketina kreiptis į Elektrėnų savivaldybę dėl Venecijos gatvės priežiūros. „Pagal galiojantį, aktualios redakcijos, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymą, savivaldybių vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūra, taisymas, tiesimas ir saugaus eismo organizavimas yra savarankiškoji savivaldybės funkcija“, – priminė D. Strakšys.

Visų kelias
„Lietuvos energijos gamyba“ mano, kad dalį kelio priežiūros atsakomybės turėtų prisiimti sodų bendrijos „Klevas“ sodininkai, kurie šiltuoju metų sezonu dažnai zuja probleminiu keliu. Ar prisiėmus šią prievolę, užaugintos daržovės netaps aukso vertės, klausėme sodų bendrijos pirmininkės Zitos Smolinos. Pirmininkės toks klausimas nenustebino. Sodininkai patys ne kartą kreipėsi į seniūniją ir savivaldybę prašydami ką nors daryti su apleistu keliu, tačiau teisybės neranda. Kelias priklauso elektrinei, o elektrinės reikmėms pakanka ir tokio kelio.
Sodininkai sako, kad jokiu būdu neprisiims prievolės vykdyti kelio priežiūros, nes tai neteisinga jų at­žvilgiu ir būtų per didelė našta. Tuo keliu ir žiemą, ir vasarą zuja mašinos, žvejų kolonos traukia į salą žvejoti, vasarą važinėja poilsiautojai, kurių dar ir šiukšles sodininkai turi rinkti. Kai kelias tampa visiškai nepravažiuojamas, dalis žvejų ir poilsiautojų savo automobilius saugo, todėl važiuoja vidinėmis sodų gatvelėmis, o jas prižiūri sodininkai. Pirmininkė pasakojo, kad statant devintąjį elek­trinės bloką, palei kanalą nutįsęs kelias buvo toks duobėtas, kad beveik visos mašinos maršrutą nukreipdavo per sodų gatves. Išdarkyti vidaus keliai tuomet buvo sodininkų rūpestis. Pirmininkei taip pat įdomu, kodėl už bendrijos ribų daržus turintiems sklypų savininkams niekas nesiūlo prisidėti prie kelio priežiūros.
Z. Smolina prisiminė, kad keliu­ elektrinė nesirūpina pastaruosius dvejus metus. „2016 m. buvo vykdomi kažkokie asfaltavimo darbai, o 2017 m., per pačią lapkričio šlapdribą, į duo­bes buvo supiltas juodžemis, kuris ilgai neatlaikė“, – pasakojo pirmininkė. Pirmininkės teigimu, sodininkai ir taip prisideda prie kelio priežiūros, pildami į duobes akmenis ar betono gabalėlius. O per audrą ant važiuojamosios kelio dalies užvirtusį medį ji pati su vyru nuo kelio nuvilko.

Atskirti nuo miesto
Venecijos gatvės keliu elektrinė, seniūnija ir sodininkai mėtosi tarsi karšta bulve, tačiau anksčiau ar vėliau teks išsiaiškinti, kam atiteks šis rūpestis. Kad dalis atsakomybės atitektų sodininkams, sunku pati­kėti. Juk keliu naudojasi žvejai, poilsiautojai. O jei sodininkai sutiktų prižiūrėti kelią, kokio ilgio atkarpą jie turėtų prižiūrėti. Ar tik iki sodo ribų, o gal iki Žvejų gatvės? Jei tik iki sodo ribų, kas tuomet rūpinsis Žvejų gatve, kurios gyventojai jaučiasi atskirti nuo miesto. Anksčiau per kanalą buvo nutiestas pėsčiųjų tiltas, kuris leisdavo gyventojams greičiau nukakti iki kelio Pastrėvys – Elektrėnai. Taip Žvejų gatvės gyventojai galėdavo bent autobusu Elektrėnus pasiekti ar saugesniu keliu vaikus į mokyk­lą išleisti. Tačiau tiltas nuskendo apsunkindamas gyventojų kasdienybę. Su tokiais rūpesčiais susiduria senieji Žvejų gatvės gyventojai, bet ar neprislėgs tie rūpesčiai ir naujųjų. Venecijos gatvės gale ant marių kranto suformuotas prestižinių sklypų kompleksas, skambiai pavadintas „Pamario Venecija“. Gausiai internete reklamuojamų sklypų skelbimuose kviečiama išsirinkti vieną iš 8 lengvai privažiuojamų sklypų. Peršasi išvada, jei gali nusipirkti sklypą, kurio vienas aras kainuoja 2700 eurų, tai rasi pinigų ir dažnesniam automobilio remontui. Dar vasarą rašydami apie „Pamario Veneciją“ klausėme atstovų, gal šie planuoja nutiesti asfaltuotą kelią naujų sklypų gyventojų patogumui, tačiau gavome atsakymą, kad bus paruoštas kelias tik nuo Žvejų gatvės pradžios pakrantės link. Kelias jau paruoštas, o Venecijos gatvės rūpesčiai kėsinasi prislėgti sodininkų pečius.
Venecijos gatvės istorija šiandien turi daugiau klausimų nei atsakymų, o į juos atsakyti galima tik ieškant bendro sutarimo. Kaip sako seniūnas Antanas Šalkauskas, aukso vidurį pavyktų surasti tik bendroje savivaldybės administracijos, sodininkų ir „Lietuvos energijos gamybos“ atstovų diskusijoje.

Susiję tekstai

Palikite atsiliepimą

Norite prisijungti prie diskusijos?
Palikite komentarą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

UA-128678564-1