Karjeros planavimas – raktas į sėkmingą ateitį?

Karjeros planavimas – raktas į sėkmingą ateitį?

Elektrėnų „Versmės“ gimnazijoje vyksta tarptautinis Erasmus+ projektas „Karjeros planavimas – raktas į sėkmingą ateitį“, gvildenantis sėkmingos karjeros klausimus. Karjera – tai visą gyvenimą trunkantis procesas. Labai svarbu pasiruošti besikei­čiančiam pasauliui ir gebėti savo karjerą „vairuoti“ – nuolat mokytis naujų dalykų. O geriausiai sekasi išmokti tai, kas yra įdomu.
Erasmus+ projekte dalyvauja mokyklos iš Italijos, Ispanijos, Prancūzijos ir Lietuvos. Tad labai svarbu sužinoti, kaip profesinis veiklinimas vyksta užsienio mokyklose, kaip jose laikomasi įtraukties ir įvairovės principų.
Gegužės mėnesį Elektrėnų „Versmės“ gimnazijos projekto ko­ordinatorė Rita Grigonienė ir na­rė Aušra Gaučienė vyko į Ispaniją, į Valensijos regione esančią Sagunto Clot del Moro mokyklą darbo stebėjimo vizitui. Kaip vyksta karjeros ugdymas bei įtraukusis mokymas šioje mokslo įstaigoje? Mobilumo metu mokyklos direktorius Jose Andres Morales Gonzalez supažindino projekto nares su mokykla, mokytojais, pagalbos vaikui specialistais. Seccio IES Clot del Moro mokykla buvo įkurta 2001 metais. Tai gana jauna mokykla, tad joje asmeniškai pažįstamas kiekvienas mokinys. Buvo stebimos anglų kalbos, matematikos, geografijos, kūno kultūros pamokos. Klasėse yra iki 20 mokinių. Mokytojai turi asistentus, kurie padeda mokiniams atlikti užduotis. Mokiniai pamokose aktyvūs, noriai pristato atliktas užduotis, nebijo suklysti, visada išsiaiškina klaidas. Pamokų metu mokytojai padeda mokiniams pažinti save, atskleisti jų gabumus, interesus, kurie vėliau svarbūs planuojant ateitį. Valensijos regiono Sagunto mieste yra ir specialioji Sant Cristofol mokykla, kurioje ugdomi ir lavinami specialiųjų poreikių turintys vaikai. Lengvą negalią turintys mokiniai kartu su mokytoju kiekvieną dieną autobusu atvežami į Clot del Moro mokyklą, kurioje jie turi savo klasę ir mokosi praktinių dalykų pagal savo ugdymo programą. Pavyzdžiui, progimnazijos teritorijoje yra žemės sklypelis, kuriame šie mokiniai įgauna žemės ūkio pagrindų. Menų, technologijų ir kūno kultūros pamokos vyksta kartu su progimnazijos mokiniais. Pertraukų metu spec. poreikių turintys mokiniai leidžia laiką kartu su šios mokyklos bendruomene. Tad jie turi galimybę mokytis vieni iš kitų, bendrauti ir tokiu būdu ugdyti socialinius įgūdžius. Tad Ispanijoje, Valensijos regione, į bendro lavinimo klases integruojami ne atskiri specialiųjų poreikių turintys mokiniai, bet visa jų grupė su savo mokytojais.

This slideshow requires JavaScript.

Spalio 7–14 dienomis projekto grupė vyko į Prancūziją, Pau miestą, Honore Baradat licėjų, dar vienam darbo stebėjimo vizitui. Tai labai gerai materialiai aprūpinta mokykla, su sustiprintu ekonomikos, menų bei grafinio dizaino mokymu. Licėjų renkasi mokiniai, norintys savo ateitį sieti su pardavimais, vadyba, administravimu, dizainu. Mokykloje mokosi 460 įvairių tautybių mokinių, dirba 50 mokytojų. Darbo sesijos metu turėjome galimybę stebėti anglų ir prancūzų kalbų, fizikos, chemijos, ekonomikos, dailės, grafinio dizaino, braižybos, kūno kultūros pamokas. Klasėse mokosi iki 15 mokinių. Pamoka trunka 50 minučių. Mokiniai pamokose žingeidūs, motyvuoti, gerbiantys mokytoją bei jo darbą. Gamtos mokslų pamokose mokiniai, išklausę teoriją, atlieka praktines užduotis. Spec. poreikių mokiniams padeda mokytojai-asistentai, kurie kartu dalyvauja pamokose. Jei mokinys jaučia per didelę įtampą, jis turi galimybę kartu su asistentu baigti darbą atskiroje patalpoje. Per savaitę mokiniai turi tik 1,5 anglų k. pamokos. Mokinių nuomone, tai per mažai, kad gautų gerus pirmos užsienio kalbos pagrindus. Licėjuje mokosi įvairių tautybių mokiniai, tad kartais iškyla patyčių problemos. Pastebėjus patyčias mokiniai kartu su psichopedagoge analizuoja situaciją, ieško sprendimo būdų.
Tiek Lietuvoje, tiek ir kitose pasaulio šalyse gyvena ir mokosi vaikai, kurių tikslas – su kuo turtingesniu žinių bagažu pereiti iš mokymo(si) aplinkos į darbinę aplinką.
Kiekvienas jaunas žmogus dažnai pamąsto, kaip būtų šaunu ir neįtikėtina susikurti sėkmingą ateitį: turėti svajonių darbą ir jį mylėti, kad keldamasis anksti ryte ir eidamas į darbą tarsi į šventę, žmogus galėtų jaustis visaverčiu piliečiu.
Todėl karjeros planavimas yra reikšminga mokymosi dalis, kurios ugdomasis poveikis mokiniams išlieka svarbus visą gyvenimą.

„Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atskleidžia tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą“.

Projekto koordinatorė vokiečių kalbos mokytoja metodininkė Rita Grigonienė,

narė socialinė pedagogė Aušra Gaučienė

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami Video

Aktualijos

Aktualijos

Aplinkos apsauga

Archyvas

Darbo partija

Elektrėnai

Elektrėnų kraštas gyvuose prisiminimuose

Elektrėnų krašto šviesuoliai

Europietiška savivaldybė

Europos balsas

Europos Pulsas