Lapkričio mėnesis Elektrėnų vaikų lopšelyje-darželyje „Drugelis“ yra skirtas gerosios patirties sklaidai. Šiam laikmečiui yra labai svarbios motyvuojančios patirtys ir jų pasidalijimas: METODINĖS DIENOS + MENTORYSTĖ + SĖKMĖS ISTORIJOS = GEROSIOS PATIRTIES SKLAIDA. Visą lapkritį įstaigoje vyksta gerosios patirties sklaida „Kolega kolegai“. Lapkričio 6–8 dienomis Elektrėnų vaikų lopšelyje-darželyje „Drugelis“ vyko respublikinės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų metodinės dienos „Edukacinių erdvių ir ugdymo veiklų dermė“, kurių metu mūsų įstaiga atvėrė duris visoms norinčioms bendradarbiauti Lietuvos ikimokyklinėms įstaigoms ir dalinosi savo patirtimi kuriant įtraukias edukacines erdves. Įstaigoje dirbančios mokytojos dalinosi savo idėjomis/metodais/patirtimi ir vedė atviras veiklas (pravestos 23 atviros veiklos), kuriose dalyvavo 40 svečių iš Prienų lopšelios-darželio „Saulutė“, Prienų lopšelio-darželio „Gintarėlis“, Prienų lopšelio-darželio „Pasaka“. Taip pat vyko respublikinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų metodinių priemonių paroda „Metodinių priemonių įvairovė šiuolaikiniame kontekste“, kurioje mokytojai ir pagalbos vaikui specialistai pasidalino gerąja patirtimi ir pristatė 17 metodinių priemonių, o savaitės pabaigoje vyko pedagogų ir SUP vaikus auginančių ir užauginusių tėvų susitikimas/diskusija/patirtys „Įtraukusis ugdymas tėvų akimis“, kur buvo pasidalinta dviem sėkmės istorijomis.
Gerosios patirties sklaida – tai procesas, kurio metu dalijamasi veiksmingomis praktikomis, žiniomis ir metodais tarp pedagogų ir ugdymo įstaigų. Tai itin svarbu siekiant gerinti ugdymo kokybę, skatinti inovacijas bei bendradarbiavimą. Gerosios patirties sklaida padeda atrasti efektyviausius darbo metodus, sutaupyti laiko bei išteklių ir prisideda prie pedagogų profesinio tobulėjimo. Atviros veiklos suteikia galimybę pedagogams ir kitų įstaigų atstovams stebėti kasdienes veiklas. Tai padeda geriau suprasti veikiančias metodikas, ugdymo būdus ir įsivaizduoti, kaip juos būtų galima pritaikyti savo aplinkoje. Praktika, kai pedagogai gali vykti į kitas ugdymo įstaigas stebėti, kaip dirba kolegos, pasimokyti iš jų, o vėliau parsivežti idėjų į savo darbo aplinką, tai labai naudingas būdas mokytis ir tiesiogiai pamatyti, kaip vykdoma sėkminga veikla. Gerosios patirties renginiai ir mokymo priemonių pristatymas leidžia pedagogams lengviau skleisti/dalintis patirtimi tarp kolegų, kurie gali atrastas/pamatytas idėjas naudoti tobulindami savo darbą. Gerosios patirties sklaida ne tik skatina profesionalų tobulėjimą, bet ir stiprina ugdymo įstaigų bendruomenę. Tai sudaro sąlygas nuolatiniam tobulėjimui ir naujovių taikymui, prisideda prie vaikų ugdymo kokybės gerinimo ir skatina bendradarbiavimo kultūrą visame švietimo sektoriuje.
Metodinės dienos skirtos pedagogams tobulinti savo žinias, dalintis gerąja patirtimi bei aptarti ugdymo metodus ir praktikas. Metodinės dienos yra svarbus įrankis stiprinant pedagogų profesionalumą, skatinant bendradarbiavimą ir inovacijas bei gerinant ugdymo kokybę.
Pedagogų mentorystė ir bendradarbiavimas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje yra labai svarbus, todėl ši praktika yra naudojama ir mūsų įstaigoje, kai patyrę pedagogai yra mentoriai jauniesiems pedagogams, kurie dalinasi savo žiniomis ir patirtimi. Tokiu būdu ne tik perduodama geroji patirtis, bet ir kuriami artimi ryšiai bei bendruomeniškumas.
Sėkmės istorijos, kuriomis dalinasi tėvai, kurie jau užaugino ar augina ypatingus vaikus – tai puikus būdas ne tik pasidalinti patirtimi, bet ir įkvėpti pedagogus įgyvendinant įtraukųjį ugdymą.
Dėkojame tėvams, kurie dalinosi savo patirtimi, Elektrėnų vaikų lopšelio-darželio „Drugelis“ mokytojams už pasidalintą gerąją patirtį ir svečiams už sklandų bendradarbiavimą.
Jurgita Grisiūnienė,
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Elektrėnų vaikų lopšelis-darželis „Drugelis”