Tęsiant integruotą pamokų ciklą, 2024 m. gruodžio 4 d. Elektrėnų „Versmės“ gimnazijoje 1D klasėje vyko atvira integruota geografijos-anglų kalbos pamoka savivaldybės mokytojams „Lietuvos saugomų teritorijų fenomenas“, kurią vedė geografijos mokytojas Edvinas Simonavičius ir anglų kalbos mokytoja Ilona Švenčionytė. Mokytojai, dalyvavę TŪM projekto mokymuose „Fenomenais grįstas ugdymas“, nusprendė pritaikyti įgytas žinias ugdymo procese. Fenomenais grįstas ugdymas – tai naujas mokymo metodas, kuris pasiūlo pažvelgti į šiuolaikinę problemą ar gamtinį reiškinį, kaip į mokymo(si) atskaitos tašką. Mokiniai, bendradarbiaudami tarpusavyje ir kartu su mokytojais, turi galimybę nerti giliau, pristatant analizuojamos temos fenomeną, išsikeliant probleminius klausimus.
Mokiniai, naudodamiesi įvairiais informacijos šaltiniais (internetinėmis platformomis, geografijos vadovėliu, atlasu, enciklopedijomis, žinynais) bei netradicinės praktinės integruotos geografijos-anglų kalbos pamokos išvykos į Žemės gelmių informacijos centrą Vievyje patirtimi, parengė prezentacijas apie savo pasirinktą Lietuvos nacionalinių parkų fenomeną (Platelių ežeras, Kuršių Nerija, Dainavos giria, Tauragno ežeras, Trakų pilys ir salos) ir pristatymo metu pagrindė jo svarbą gamtiniu bei visuomeniniu aspektu, tuo pačiu atliko interaktyvius žinių pasitikrinimo testus Kahoot platformoje anglų kalba.
Mokiniai buvo suskirstyti į 5 grupes, kuriose turėjo sugalvoti 10 klausimų, susijusių su analizuojamu fenomenu – Lietuvos nacionaliniais parkais – ir atrasti atsakymus į išsikeltus probleminius klausimus. Visa tai 1D klasės mokiniai pristatė parengdami kūrybiškas ir informatyvias prezentacijas. Tokiu būdu buvo ugdomos ne tik komunikavimo, kūrybiškumo, kultūrinė, bet ir pažintinė, ir pilietiškumo kompetencijos. Mokiniai įgytas žinias puikiai pademonstravo pamokos apibendrinamojoje dalyje, o refleksijoje įsivertino ir apmąstė savo mokymo(si) pažangą.
Edvinas Simonavičius,
„Versmės“ gimnazijos geografijos mokytojas