Šiuolaikinėje mokykloje daug kalbama apie bendrystės svarbą – apie tai, kad ugdymas yra visos bendruomenės atsakomybė, jog labai svarbu į ugdymo procesą įtraukti ir tėvus. Kai tėvai tampa aktyviais šio proceso dalyviais, tarp mokyklos ir šeimos užsimezga prasmingas dialogas, kuris tampa stipriu pagrindu mokinių augimui ir ugdymui.
Šias nuostatas atspindi ir „Geros mokyklos koncepcija“, kur aiškiai nurodoma, kad geros mokyklos veiklos pagrindas – bendruomeniškumas, partnerystė ir atsakomybės pasidalijimas. Tėvai – neatsiejama ugdymo proceso dalis, o bendradarbiavimas su jais yra viena iš svarbiausių sąlygų, kuriančių palankią ir augimą skatinančią mokymosi aplinką.
Atliepiant šias nuostatas bei įvairių apklausų metu išsakytus tėvų ir mokinių lūkesčius, siekiant stiprinti gimnazijos ir šeimos bendradarbiavimą, Elektrėnų „Versmės“ gimnazijoje balandžio 29–30 dienomis buvo organizuota tėvų diena – „Tėvų akademija: įkvėpkime kartu“. Mokinių tėvai, šeimos nariai gimnazistams vedė pamokas, pasakojo apie savo profesiją, karjeros kelią, organizavo kūrybines dirbtuves, diskusijas, įtraukė į patyrimines veiklas. Šis nuoširdus bendradarbiavimas dar kartą priminė, kad gimnazija – tai ne tik mokymo įstaiga, bet gyva, nuolat besikeičianti bendruomenė, kurią jungia bendri tikslai ir vertybės.
Džiugu, jog tėvai dalijosi pozityviais įspūdžiais, dėkojo už galimybę pažinti gimnazijos gyvenimą iš vidaus, už atviras duris ir šiltą priėmimą. „Tėvų akademija“ tapo įkvėpimu žengti kartu su vaikais jų augimo kelyje, padedant jiems atrasti savo kelią. Tai atspindi ir direktoriaus pavaduotojos ugdymui Danutės Liutkevičienės organizuota grįžtamojo ryšio apklausa, kur gimnazijos bendruomenė dalijosi savo įspūdžiais, teigiamai įvertino organizuotą veiklą:
„Patiko tėvelių užsidegimas, motyvacija ir noras pasakoti apie savo darbą. Patiko jų atvirumas ir bendravimas. Buvo įdomu sužinoti daugiau apie pristatomą profesiją“. (Rusnė Petraitytė)
„Mokiniams buvo įdomu, atėję į pamoką jie noriai pasakojo, kokiose veiklose jie dalyvavo, kai kurie net rodė nuotraukas <…>“. (Ūla Petrauskienė)
„Reikėtų pasistengti įtraukti kuo daugiau tėvų, nors ir turėjau vieną tokią veiklą, ji buvo įdomi, norėtųsi sužinoti ir apie kitų tėvų veiklas“. (Kamilė Jodkaitė)
„Viskas labai patiko, buvo įdomu ir, manau, turėtų dažniau vykti panašios dienos“. (Arnas Zacharevskis)
Kai kurie tėveliai išsakė apgailestavimą, jog dalyvavimą tokiose veiklose sunku suderinti su darbu.
Nuoširdžiai dėkojame tėveliams, šeimos nariams už dalyvavimą tokio formato tėvų dienoje: Ingai Kartenienei, Ingai Čižienei, Agnei Tautkutei-Šturo, Irmai Radvilienei, Mariui Radvilai, Oksanai Salecienei, Alinai Mazurkevičei, Aušrai Zacharevskienei, Ingai Daraškienei, Jurgitai Kananavičienei, Erikai Strunkytei-Tarailienei, Justinui Liekiui, Ingridai Chramčenko, Sandrai Sinkevičienei, Vilmai Grinevičienei, Vitai Mockuvienei, Sauliui Pliskauskui, Ilja Krugliakovui, Herkui Vaitiekūnui, Skaistei Makūnaitei, Nojui Šimonučiui.
Ačiū direktoriaus pavaduotojai ugdymui Danutei už lankstų pamokų tvarkaraščio derinimą, mokytojams – už atviras klasių duris, klasių auklėtojams – už nuoširdžias pastangas suburti ir padrąsinti tėvus prisidėti prie ugdymo proceso. Tėvų aktyvus įsitraukimas skatina didesnį tarpusavio supratimą, bendros atsakomybės jausmą, kuria pasitikėjimu grįstą bendradarbiavimą tarp šeimos ir gimnazijos, ugdo visapusišką asmenybę, stiprina socialinius-emocinius ryšius, tad būkime ne pasyviais stebėtojais, o aktyviais bendruomenės nariais – mokiniai tai labai vertina!
Ramunė Matonienė, gimnazijos direktorė