Šeštadienį Elektrėnuose baigėsi penktasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas „Rally Elektrėnai by aromama“. Daug emocijų Elektrėnuose sukėlusiame čempionate nugalėjo Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas. Giedriaus Notkaus bei Daliaus Strižano duetas liko antras, „Viada-Multi FX“ komanda iškovojo trečiąją vietą, o elektrėniškiui ralistui Eugenijui Sladkevičiui seniūnas Antanas Šalkauskas įteikė greičiausio elektrėniškio taurę.
Kaip žiniasklaidai skundėsi sportininkai, greičio ruožai dalyviams pateikė išbandymų dėl nesisklaidančių dulkių. Dėl to buvo sustabdytas trečiasis važiavimas, kuris pirmą kartą ralio istorijoje buvo organizuotas tamsiu paros metu. Pasak antros vietos laimėtojo G. Notkaus, Elektrėnų ralyje organizatoriai įdėjo tiek daug pastangų į pasiruošimą, kad ir žinomas trasas sugebėjo pakreipti taip, kad ralis vėl nustebino sudėtingomis trasomis. Nekaip ralis pasibaigė kauniečio Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio ekipažui. Jų vairuojamas „Mitsubishi Lancer EVO“ automobilis viename iš greičio ruožų vertėsi.
Povilo Čaikausko ir Tomo Palavinsko ekipažas iš Ukmergės, likus vos daugiau nei 2 km, į posūkį įvažiavo per greitai, nučiuožė į krūmus ir pakibo. „Gausios žiūrovų pajėgos mus „išnešė“ ant kelio. Už tai esame jiems labai dėkingi, – kalbėjo P. Čaikauskas. – Nors ir praradę daugiau nei 2,5 min., Elektrėnų etape išsaugojome trečiąją vietą SG-3 klasėje, nugalėjome „Junior“ klasėje ir metų įskaitoje kylame į trečiąją vietą SG-3 klasėje ir pirmaujame „Junior“ klasėje“.
Elektrėniškis Eugenijus Sladkevičius varžybose dalyvavo kartu su šturmanu Artūru Šabanavičiumi. Ekipažas lenktyniavo penkioliktu numeriu pažymėtu „Mitsubishi Mirage“ bei varžėsi LARČ5 grupėje. Penktadienį vykusiose miesto lenktynėse iš viso startavo 50 ekipažų, o Eugenijaus ir Artūro ekipažas buvo pirmajame greičiausiųjų dešimtuke. Pirmąjį miesto greičio ruožą jie įveikė septinti (per 1 min. 29,40 s.), antrąjį – aštunti (per 1 min. 28,70 s.). LARČ5 grupėje – treti ir ketvirti.
Miesto greičio ruožų nugalėtojai D. Butvilas ir R. Vaitkevičius šiuos ruožus įveikė atitinkamai per 1 min. 24,10 s. ir 1 min. 22,20 s. Šiam ekipažui atiteko Elektrėnų mero taurė.
Šiemet miesto greičio ruožų lenktynės organizuotos karuselės principu – kiekvienas ekipažas važiavo du kartus iš eilės. E. Sladkevičius sako, kad tokia naujovė daug patogesnė ir sutaupo laiko.
Žvyro ruožuose sėkmingiausi E. Sladkevičiui ir A. Šabanavičiui buvo ketvirtas ir dešimtas važiavimai, kuriuose atstumą pavyko įveikti penktiems tarp visų dalyvių. LARČ5 grupėje elektrėniškio ekipažas liko per plauką nuo prizinės vietos – užimta ketvirta vieta. O bendroje ralio įskaitoje mūsų miestą garsinantis ekipažas liko aštuntoje vietoje.
E. Sladkevičius pasakojo, kad ralyje nepavyko išvengti klaidų, kurios pablogino rezultatą, du kartus ekipažas išsuko iš kelio dėl per didelio greičio. Vieno tokio išsukimo metu užkliudyta turbinos žarnelė sumažino variklio galią, netekta net 20 sekundžių.
Nesėkmingas ekipažui buvo vienas iš dviejų naktinių važiavimų. Dėl dulkių nieko nebuvo matyti, todėl kai kur greitis siekė tik 20 km per valandą.
Galimybę iškovoti trečiąją vietą E. Sladkevičiaus ekipažas prarado paskutiniame greičio ruože, kai teko stabdyti pakeliui sutikus avariją patyrusį lenkų ekipažą.
„Ralis tuo ir įdomus, kad niekada nežinai, koks bus važiavimas. Važiuodamas nieko nematai, ką sako šturmanas, tą ir darai, tad turi būti pasitikėjimas. Šiame ralyje šturmanas neklydo. Abi klaidos buvo mano“, – sakė E. Sladkevičius.
Pasak lenktynininko, sėkmė ralyje priklauso nuo kelių dedamųjų, tai vairuotojas, šturmanas, automobilis ir fortūna. Kai visos dalys veikia tinkamai, tuomet būna ir geras rezultatas.
E. Sladkevičius redakcijai sakė, kad Elektrėnų ralis organizuojamas labai gerai, lenktynininkai puikiai vertina trasas ir priėmimą. E. Sladkevičius dėkingas Elektrėnų savivaldybės administracijai, nes vieninteliam elektrėniškio ekipažui nereikia mokėti startinio mokesčio, kuris siekia 700 Eur. Kaip sako Eugenijus, tai trys mašinos padangos, kurios leidžia bent kiek sutaupyti, nes dalyvavimas ralyje kainuoja daug asmeninių lėšų. Elektrėniškis taip pat dėkingas įmonei „Ekobazė“, kuri paremia.
Įteikdamas greičiausiam elektrėniškiui skirtą taurę seniūnas Antanas Šalkauskas linkėjo Eugenijui kada nors sudalyvauti Dakaro lenktynėse. Nepaprastas įvykis tai būtų ne tik lenktynininkui, bet ir visiems elektrėniškiams, mylintiems automobilių sportą.
Prieš kelerius metus duodamas interviu „Elektrėnų kronikai“ lenktynininkas kalbėjo: „Didžiausia svajonė būtų Dakaro ralis, tai yra pats sudėtingiausias ralis pasaulyje. Kas man patiktų, ten stenograma nėra tokia tiksli, kaip įpastame ralyje. Dakare važiuoji ten, kur matai, tuo pačiu yra ir didelis greitis, aš manau, kad aš puikiai gaudausi tokiomis ekstremaliomis sąlygomis“.
Lietuvos automobilių ralio čempionato sezone lieka vos vienas etapas. „Samsonas Rally Utena“ varžybos įvyks rugsėjo 30–spalio 1 dienomis. Kol kas E. Sladkevičiaus ekipažas čempionate LARČ5 grupėje yra antras, tad paskutiniame etape kovos dėl pirmosios vietos.
Red. inf.