Gegužės–birželio mėn. Semeliškių gimnazijoje buvo įgyvendinamas Elektrėnų savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis finansuojamas projektas „Psichikos sveikata: kelionė į gerovę“. Projekto tikslas – didinti Semeliškių gimnazijos mokinių atsparumą stresui, išsaugoti ir gerinti emocinę bei psichologinę jų sveikatą. Emocinio intelekto lavinimas padeda mokiniams atpažinti ir valdyti savo emocijas, o tai prisideda prie geresnės psichologinės sveikatos. Mokiniams, turintiems aukštą emocinį intelektą, lengviau bendrauti su kitais ir spręsti konfliktus.
Projekto metu visuomenės sveikatos specialistė, psichologas bei soc. pedagogė Semeliškių gimnazijos moksleiviams vedė streso valdymo ir emocinio intelekto lavinimo užsiėmimus. Siekiant padidinti psichologinį mokinių atsparumą ir emocinę sveikatą, 9–12 kl. mokiniai užsiėmimų metu ne tik mokėsi atpažinti savo jausmus, bet ir gilinosi į tai, kaip stresas veikia jų kūną bei protą, kaip atsipalaiduoti ir efektyviai susikaupti prieš egzaminus, ką daryti, kad jaudulys, įtampa bei nerimas nesutrukdytų pasiruošti svarbiems atsiskaitymams. Grupinių užsiėmimų metu vyko praktinės relaksacijos, kvėpavimo, dėmesingo įsisąmoninimo (mindfulness) ir laiko planavimo seminarai. Moksleiviai taip pat analizavo įvairias gyvenimiškas situacijas, kalbėjosi apie nerimą, motyvaciją bei asmeninių tikslų siekimą. Tokia patirtis ypač svarbi vyresniųjų klasių mokiniams, kurie egzaminų laikotarpiu dažnai patiria didelį psichologinį krūvį.
Projekto pabaigoje, siekiant sustiprinti bendruomeniškumą ir savitarpio santykius tarp mokinių, jie buvo pakviesti į pažintinę-edukacinę išvyką į Mokslo salą Kaune – modernų mokslo muziejų, kuriame interaktyviai pristatomi gamtos, fizikos, biologijos ir technologijų reiškiniai. Mokiniai tyrinėjo įvairias ekspozicijas, dalyvavo praktinėse veiklose, susijusiose su mokslu ir žmogaus pažinimu. Tai buvo puikus būdas ne tik praplėsti akiratį, bet ir atpalaiduoti mintis po intensyvių mokslo metų.
Tokios kompleksinės veiklos ne tik padeda pasiruošti egzaminams, bet ir stiprina emocinę savimonę, bendravimo įgūdžius, kritinį mąstymą bei skatina smalsumą. Džiaugiamės, kad Semeliškių gimnazijos bendruomenė aktyviai įsitraukia į mokinių psichikos sveikatos stiprinimą ir kokybišką neformalųjį ugdymą.
Parengė sveikatos specialistė Aurelija Kuzmičienė