Virginija Jacinavičiūtė
Simboliškai atidarant Vievio viaduką renginio vedėjas teiravosi, ar žmonės laimingi, pagaliau sulaukę atidarymo. Bet žmonių vardu kalbėti galėjo tik valdžios atstovai. Oficialiajame viaduko atidaryme dalyvavo vos du atokiai viską stebėję gyventojai, nebuvo pakviestas nei seniūnas Zenonas Pukėnas, nei tiltą pašventinti galėję kunigai. Pasak Vievio klebono Alfonso Kelmelio, tiltas bedieviškai buvo statomas, bedieviškai ir atidarytas. Todėl Vievio bendruomenė planuoja viaduką atidaryti savaip – Sekminių rytą piligriminė eisena per viaduką iš Vievio keliaus į Kazokiškių Sekminių atlaidus, kolona sustos ant tilto ir kunigai šią vietą pašventins, kad šiame kelyje Dievas saugotų visus eismo dalyvius.
Blogiausios būklės viadukas
Gegužės 16 d. Vievyje prie Vilniaus ir Naujosios gatvių sankryžos vykusiame oficialiame viaduko atidaryme dalyvavo susisiekimo ministras Marius Skuodis, Seimo nariai Silva Lengvinienė, Kęstutis Vilkauskas, Elektrėnų meras Gediminas Ratkevičius, Tarybos narys Edvardas Baleišis, AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir rangovų atstovai ir kiti suinteresuoti asmenys.
„Tai buvo bene blogiausios būklės tiltas visų tiltų ir viadukų sąraše, dėl to džiaugiuosi, kad šis ne vienerius metus atidėliotas saugumo klausimas pagaliau išspręstas. Iki metų pabaigos dar bus sutvarkyta pervaža ir pradėtas tvarkyti šalia esantis prastos būklės Alesninkų viadukas per geležinkelį. Tokiu būdu užtikrinant Vievio gyventojų ir svečių saugumą dešimtmečiams į priekį. Nuosekliai judame naikindami šias piktžaizdes visame tiltų ir viadukų tinkle“, – kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Linkėjo susikalbėjimo
Pasisakydama S. Lengvinienė džiaugėsi, kad Vievyje vienas po kito atliekami tokie grandioziniai remontai, bet linkėjo visiems didesnio susikalbėjimo. „Kiek įtampų ir nepatogumų žmonėms sukėlė šis remontas. To nebūtų buvę, jei visos suinteresuotos pusės būtų kalbėjusios. Linkiu visiems susikalbėjimo“, – sakė Seimo narė.
O Seimo narys K. Vilkauskas kalbėjo, kad viaduko atidarymas vieviečiams pagrindinė šių metų šventė – atidaryto viaduko tema vyrauja vieviečių kalbose. Seimo narys žadėjo pritarsiantis siūlymui padidinti finansavimą Kelių fondo programoms. Anksčiau iš kuro akcizo šios programos buvo finansuojamos 80 proc., dabar tik 45 proc., todėl tokia situacija atspindi blogėjančią kelių būklę. K. Vilkauskas norėtų grąžinti 80 proc. finansavimą.
G. Ratkevičius kalbėjo: „Ši diena – tikrai yra šventė vieviškiams, nes Vievio šiaurė ir Vievio pietūs vėl kartu. Šis tiltas užtikrins, kad žmonės saugiai ir greičiau atvyktų į darbą, namo, kad greitoji pagalba laiku pasiektų ligonį, kad policininkas laiku susitiktų su chuliganu, kad ugniagesiai laiku sutramdytų raudonąjį gaidį. Tiltai jungia žmones. Šis tiltas kaip simbolis, kad ne tik žmonės, bet ir tarnautojai bei institucijos turi jungtis ir toliau eiti dialogo keliu“.
Atsiprašė visuomenės
Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus patarėjas Remigijus Lipkevičius kalbą pradėjo atsiprašydamas visuomenės už patirtus nepatogumus. Patarėjas dėkojo už kantrybę. Pasidžiaugė, kad įvykdė ministerijai duotą pažadą – viaduko remontą užbaigti kai tik temperatūra taps teigiama.
Naujojo Vievio transporto mazgo (dviejų lygių sankryžos) projektas įgyvendintas mėnesiu anksčiau, nei buvo numatyta sutartyje, o viaduko prieigose esančiais jungiamaisiais keliais ir naujai įrengtomis žiedinėmis sankryžomis vairuotojai galėjo naudotis jau nuo pernai metų gruodžio.
R. Lipkevičius informavo, kad jau netrukus bus paskelbtas konkursas kapitališkai tvarkyti valstybinės reikšmės kelyje Nr. 4717 Vievis–Kazokiškės–Paparčiai–Žasliai 0,78 km esantį viaduką (Alesninkų) per geležinkelį. Tikimasi, kad jau šį rudenį pavyks pasirašyti sutartį ir per 11 mėnesių užbaigti viaduko rekonstrukciją. Tvarkant šį blogos būklės viaduką eismas bus leidžiamas viena puse, todėl gyventojai didelių nepatogumų nepatirs. Šių metų pabaigoje turėtų būti užbaigtas tunelio po geležinkeliu tvarkymas, o Vievyje pavojingų tiltų nebeliks.
Sėkmės projektas
Darbus vykdžiusios bendrovės „Tilsta“ vadovas Eduardas Grinaveckas pasidalino įdomia informacija, kad viaduko statyba galėjo ir nepavykti. Metalo konstrukcijų tiekėjus bendrovė galėjo rinktis iš Ukrainos ar Lenkijos. Kaip įvardijo vadovas, „per plauką“ konstrukcijos nebuvo užsakytos Ukrainoje ir tai išgelbėjo projektą, nes pasirinkus šiek tiek brangesnes Lenkijos konstrukcijas mėnuo po sutarties pasirašymo Ukrainoje prasidėjo aktyvūs karo veiksmai. „Jei būtume priėmę sprendimą laikantis tik pelnų, turbūt šio projekto nebūtume įgyvendinę“, – pasakojo E. Grinaveckas.
Net ir pasirinkus lenkiškas konstrukcijas, projektas buvo sustabdytas dviem mėnesiams, kol išsiaiškinta dėl kainų indeksacijos. Dėl infliacijos metalo konstrukcija pabrango daugiau kaip du kartus (per 1 mln. Eur.). Jei ne šios kliūtys, projektas būtų pabaigtas 2022 m. gruodį.
UAB „Tilsta“ vadovas įvardijo, kad viadukas sveria 2196 tonas, jo prieigose įrengta 1560 m triukšmo sulaikymo sienų.
Šiuolaikinis statinys
Senasis Vievio viadukas nugriautas 2021 m. pabaigoje, o vietoj jo iškilo naujas, šiuolaikinius standartus atitinkantis statinys. Visuomenės patogumui rekonstruoti jungiamieji keliai, įrengti takai pėstiesiems ir dviratininkams, triukšmo slopinimo užtvaros (akustinės sienos), apšvietimas, buvusios sankryžos rekonstruotos į saugesnes, žiedines sankryžas. Viso projekto vertė siekia 11,8 mln. eurų.
Pradėjus vykdyti projektą, senojo viaduko būklė buvo prasčiausia valstybinės reikšmės kelių tinkle, juo galėjo važiuoti tik riboto svorio sunkiasvoris transportas. Kelių direkcijos parengtame kelio statinių (tiltų, viadukų, estakadų, tunelių), esančių valstybinės reikšmės keliuose, statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto, projektų planavimo, rengimo ir įgyvendinimo prioritetinės eilės sąraše, pagal kurį atliekamas minėtos infrastruktūros tvarkymas, šis viadukas buvo pirmas eilėje.
Lietuvos automobilių kelių direkcijai priklauso 1547 tiltai ir viadukai. Iš jų 72 vertinami kaip blogos būklės. 2022 m. Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose buvo sutvarkytas 41 tiltas bei viadukas, šiemet planuojama sutvarkyti 27, o 2024 m. – 35 tiltus ir viadukus.
Ministras M. Skuodis po viaduko atidarymo ceremonijos stabtelėjo ant Alesninkų viaduko, kad savo akimis įvertintų objekto būklę, vėliau vyko prie Balceriškių pervažos, kur vyksta intensyvūs tunelio po pervaža įrengimo darbai. Delegacija pamatė, kad didžioji darbų dalis atlikta, trūksta tik jungiamųjų kelių. Darbų vykdytojai ministrui žadėjo, kad mašinos tuneliu galės važiuoti dar iki šių metų Kalėdų.
Nuotraukoje: Vieviškis Zigmas Gauba mero teiravosi ne apie naują viaduką, o pastatą vaiduoklį, kuris riogso šalia autostrados. Meras šmaikštavo, kad tie griuvėsiai – „paminklas godumui“. Vietoje griuvėsių turėtų iškilti sandėlis