Didesni vartotojų poreikiai ir platesnės galimybės įtakoja tai, kad šiuo metu rinkoje atsiranda vis daugiau naujų produktų. Vieni produktai tampa itin populiarūs ir sėkmingi, kiti, deja, tokios sėkmės nesulaukia. Dažniausiai tokios nesėkmės atsiranda ne dėl to, kad sukurtas produktas yra blogas, o dėl to, jog buvo padaryta spragų produkto kūrimo metu.
Šiuo metu kuriate produktą? Norite, kad sėkmė jus lydėtų nuo pat projekto pradžios iki pat pabaigos? Tuomet aktualu žinoti, kaip numatyti projekto eigą, kaip ją valdyti ir kokie sprendimai gali lemti jūsų produkto sėkmę.

Produkto vizija – kas tai ir kuo ji svarbi produktui?
Nuolat girdime pasisakymus apie įmonės viziją bei siekiamus tikslus. Tačiau ar dažnai išgirstame apie produkto viziją? Derėtų pastebėti, kad apie produkto viziją nėra kalbama taip dažnai, kaip reikėtų, bet tai nereiškia, jog produkto vizija nėra svarbi. Anaiptol, kuriant produktą būtina mokėti pateikti realią produkto viziją, nes tai įtakoja sėkmingą produkto vystymą.
Kyla klausimas: kas yra produkto vizija? Produkto vizija – jūsų kuriamo projekto esmės aprašymas, padedantis atsakyti į klausimus – kokias problemas sprendžia produktas, kam jis skirtas ir kodėl būtent dabar yra tinkamas laikas jį kurti. Paprasčiau tariant, produkto vizija padeda sukurti realų vaizdą, kas ir kodėl bus kuriama. Kaip realizuoti produkto viziją? Reikalingų žinių jums gali suteikti Scrum Certified Product Owner mokymai, skirti produkto šeimininkams (angl. product owner), norintiems suplanuoti ir numatyti sklandžią projekto eigą. Svarbu suprasti, kad išmokus tinkamai pateikti produkto viziją atsiranda daug daugiau šansų, jog produktas sėkmingai įsitvirtins rinkoje:
-
Numatysite galutinį tikslą. Galutinis tikslas yra labai svarbus kuriant produkto strategiją. Svarbu sugebėti numatyti darbų sąrašą nuo pradžios iki pat darbų pabaigos.
-
Paskatinsite siekti tikslo. Jei produktas turi produkto viziją, tuomet tiek su produktu dirbanti komanda, tiek suinteresuotos šalys žinos, kodėl jis reikalingas, kokios jo panaudojimo galimybės, potencialas. Svarbu akcentuoti, kad tokios žinios suvienija komandą bei skatina bendradarbiavimą siekiant bendro tikslo.
-
Pritrauksite investicijas. Produkto vizija be galo svarbus aspektas investuotojams. Siekiant pritraukti investicijas, būtina sugebėti įtikinti potencialius investuotojus, kad jūsų projektas bus sėkmingas. Tiksli, aiški ir patraukli produkto vizija turės daug didesnį šansą sukurti potencialių investuotojų susidomėjimą.
Produkto rizikos – kaip nustatyti ir suvaldyti?
Reikia suprasti, kad bet kokio produkto kūrimas be rizikų yra neįmanomas. Produkto rizikos apibūdinamos kaip iškylančios problemos projekto eigoje, galinčios pakenkti produkto sėkmei. Svarbu suprasti, kad jei nenustatysite ir nesuvaldysite rizikų, su kuriomis susiduria kuriamas produktas, jūsų veiklai gali kilti realus pavojus. Kaip efektyviai nustatyti produkto rizikas? Pirmiausia būtina žinoti dažniausiai pasitaikančias rizikas:
-
Kliento rizika. Ar jūsų produktas atitinka potencialių klientų lūkesčius?
-
Kintantys potencialių klientų įpročiai. Tai gali įtakoti tokie veiksniai kaip sezoniškumas, ekonominė šalies situacija (vid. atlyginimo dydis, įperkamumo rodikliai, aukšta infliacija , geopolitiniai veiksniai).
-
Konkurencijos rizika. Kuo jūsų kuriamas produktas pranašesnis už konkurentų produktą? Ar produktas pajėgus konkuruoti rinkoje ar sunku jį pakeisti?
Tinkamai išnagrinėjus ir nustačius šias produkto rizikas galėsite imtis veiksmingo jų valdymo. Žinoma, kiekvieno produkto rizikos yra individualios – priklauso nuo to, koks produktas yra kuriamas, kam jis skirtas, kodėl skirtas ir kt. Tačiau norint suvaldyti bet kokias rizikas svarbiausia yra turėti aiškų produkto rizikų valdymo planą. Svarbu, kad šiame plane rizikos būtų suskirstytos pagal galimą jų poveikį ir nurodyta, kokių veiksmų imsitės, jei pasitvirtins numatyta rizika. Skamba gan sudėtingai? Kaip numatyti ir suvaldyti produkto rizikas plačiai nagrinėja Agile projektų valdymo metodikos, tad pasisemti reikiamų ir naudingų žinių gali kiekvienas produkto šeimininkas.
Produkto išleidimo prognozė – ką reikia žinoti?
Produkto išleidimo prognozė – dar vienas svarbus žingsnis, kurį turi numatyti visi kuriantys produktus. Prognozavimas yra vertingas tuo, jog suteikia galimybę priimti aiškius verslo sprendimus ir padeda kurti tiksliais duomenims pagrįstas strategijas. Ką reikia žinoti apie produkto išleidimo prognozę?
-
Padeda teisingai paskirstyti biudžetą. Aiškiai matant galimybes ir įvertinus reikalingus pokyčius galima tiksliai paskirstyti biudžetą ir laiką, skirtą įgyvendinti tam tikriems tikslams.
-
Numato pokyčius rinkoje. Produkto išleidimo prognozės padeda numatyti tai, kas gali nutikti ateityje. Todėl atsižvelgus į numatytus pokyčius, galima pakoreguoti verslo strategiją ar vykdomą veiklą tam, kad būtų pasiekti geriausi rezultatai.
Kaip sukurti veiksmingą produkto išleidimo prognozę? Visuomet patartina žinių pasisemti iš profesionalų, padedančių produktų šeimininkams tobulėti ir tinkama linkme plėtoti savo verslą.
Apgalvoti sprendimai prijaukina sėkmę
Verta akcentuoti, kad produkto kūrimas neapsiriboja vien tik potencialiai sėkminga idėja. Visas šis procesas apima daug daugiau veiksmų, kuriuos reikia nuosekliai ir teisingai atlikti. Todėl kiekvienam produkto šeimininkui tenka didelė atsakomybė priimti pagrįstus sprendimus, suburti profesionalią komandą ir kartu judėti link užsibrėžto tikslo.
Atminkite – tik tinkamai numatyta projekto eiga, gerai apgalvoti sprendimai ir profesionalios žinios gali padėti sistemingai prisijaukinti sėkmę.
Apmokėtas turinys