Sėkmės istorija. Irena Jokšienė: mūsų kosmetika keičia gyvenimus

Spausdinti
Narių vertinimas:  / 1
BlogiausiasGeriausias 
Parašyta Pirmadienis, 13 vasario 2017

ponia IrenaVirginija JACINAVIČIŪTĖ

Šiemet per „Metų žmonių“ apdovanojimus „Metų darbdavio“ statulėlė nukeliavo į profesionalios kosmetikos įmonės ODA LT vadovų rankas. Į sceną atsiimti prizo kilo įmonės vadovė Irena Jokšienė, prieš 11 metų nepabūgusi pradėti savo verslo Lietuvoje, o pastaraisiais metais - ir pasaulyje.

Auganti kompanija ir išgarsėjęs ODA kosmetikos vardas atvėrė galimybes sukurti naujas darbo vietas ir sumažinti eiles darbo biržoje. Vadovė neslepia, kad pradžia nebuvo lengva, tačiau jei atsuktų laiką atgal, nieko nekeistų, nes tai, ką ji veikia dabar, yra tobulas darbo ir hobio derinys.

labPradžia

Kad pažvelgtume, koks buvo kelias į sėkmę, reikia nusikelti į 1994 metus, kai biologė I. Jokšienė pradėjo dirbti kosmetikos srityje. Tuomet I. Jokšienė Pabaltijo šalyse atstovavo italų įmonei, prekiaujančiai glikolio rūgšties pagrindu pagamintais kosmetikos gaminiais, vesdavo seminarus, įvairiausius mokymus, kaip naudoti siūlomą produktą. Lūžis, paskatinęs pradėti savo verslą, įvyko 2005-aisiais, kai išsiskyrė italų firmos bendrasavininkų keliai. ODA įkūrėja laimės ieškoti išvyko į JAV, tikėdamasi rasti naujų gamintojų, kurių grožio priemones galėtų platinti Lietuvoje. „Ten sutikau nuostabius žmones. Floridoje gyvenau dvi savaites, stebėjau, kaip nedidukėje laboratorijoje gaminama kosmetika, pasakojau jiems, kaip tai daroma Europoje. Pamenu nusiminiau, kai jie pasakė, kad dėl didelių kaštų jiems neverta eksportuoti kosmetikos į Lietuvą, ir labai nustebau išgirdusi pasiūlymą pačiai kosmetiką gaminti. Įsivaizduojat, nori batų, tai pasisiūk“, - šypsosi I. Jokšienė. Tuomet ji sutriko, tačiau netrukus pajuto, kad šis pasiūlymas tarsi pakeitė mąstymą. Kodėl gi ji negalėtų būti gamintoja? Amerikiečiai aprūpino kosmetikos pavyzdžiais, pridėjo sudėtis ir pasidalino praktiniais patarimais. I. Jokšienė į Lietuvą grįžo su įkvėpimu, tikėdama, kad prasidėjo kitas gyvenimo etapas. Pirmiausiai ji kreipėsi į Lietuvos mokslų akademijos biochemikus, kurių paprašė peržiūrėti gautus kosmetikos pavyzdžius. Lietuvos biochemikai tuos gaminius išgrynino ir, kaip sako ponia Irena, ištobulino supaprastindami, nes „išėmė“ parabenus. Taip 2006-aisiais metais buvo pradėta gaminti lietuviška profesionali kosmetika alfa hidroksilinių rūgščių (glikolio ir pieno) pagrindu.

Įsikūrė Elektrėnuose

ponia MarijaPirmasis produktas, kurį I.Jokšienė ėmė gaminti Lietuvoje, buvo cheminis šveičiamasis kremas, skirtas profesionalams. Šį produktą pagal užsakymą gamino universitetinė vaistinė Vilniuje. Susiklosčius palankioms aplinkybėms, kosmetikos verslas buvo pradėtas plėtoti Elektrėnuose, o tai atsitiko per kosmetologės Marijos Ošerovskajos dukrą Oksaną, kuri Vilniuje jau buvo išbandžiusi rūgštinius veido valymus. Jos dėka kosmetologės susipažino ir ėmėsi plėtoti rūgštinės kosmetikos idėją. Chemikė M. Ošerovskaja ir Vilniaus universiteto Gamtos fakultete biologijos specialybę baigusi I. Jokšienė įdėjo daug pastangų ir laiko galvodamos, kaip išgryninti kosmetiką. Kosmetologės dirbo bendradarbiaudamos su biochemikais, kurie išmanė, kaip „surišti į vieną“ sudėtas medžiagas, o bendramintės žinojo, kokias medžiagas parinkti, kad būtų odai naudinga sudėtis. Ne visos sudėtys įtikdavo biochemikams, tuomet reikėdavo ieškoti naujų derinių. Taip, ieškodamos ir atrasdamos, kolegės vieną po kitos sukūrė profesionalias kosmetikos linijas, išsiaugino savus technologus, kuriais iki šiol gali pasitikėti. Buvo metas, kai ODA kosmetika buvo gaminama senosios miesto vaistinės patalpose. Kūrėjos yra dėkingos vaistinės direktorei Nijolei Kleinienei, kuri buvo draugiška pradedančioms verslininkėms, išnuomojo patalpas, tikėjo jų sėkme. 2009-aisiais lietuviškos profesionalios kosmetikos laboratoriją, kurioje kuriama ir gaminama kosmetika, moterys įkūrė buvusio policijos komisariato patalpose, Elektrinės gatvėje, ir pavadino ODA LT. Žvelgdama į praėjusius metus, ponia Irena neslepia, kad nebuvo lengva. „Pradėdama savo verslą neturėjau nei buhalterinių, nei vadybos žinių, tačiau pradžioje užteko intuicijos. Dariau tai, kas man buvo įdomu, tuo gyvenau. Darbas susimaišė su hobiu, darbo dienos su laisvalaikiu“, - pasakoja direktorė.

Orientuoti į eksportą

„Veiklos pradžioje lietuviška profesionali kosmetika buvo gaminta glikolio rūgšties pagrindu. Spuoguotam veidui gamintojai siūlė du prausiklius ir du kremus, taip pat kremą paakiams. Vėliau pradėtos gaminti individualios kosmetikos linijos su organinėmis pieno ir gintaro rūgštimis“, - įmonės veiklą trumpai pristato pardavimų vadovė Agnė Kalnutė. Kosmetikos asortimentas įmonėje vis auga: populiari priemonė „Maskuojamasis kremas jautriai odai”, primenantis makiažo pagrindą, tik kitaip nei pastarasis, ODA LT kurtas produktas nekemša porų, užteptas atrodo natūraliai ir yra pagamintas iš draugiškų sveikatai ingredientų. Nuo rudens įmonė siūlo naują produktą – specialiai vyrams sukurtą rinkinį, kurį sudaro prausiklis ir kremas. KaipsakoI. Jokšienė, vyrams kosmetika reikalinga lygiai taip pat kaip ir moterims, tačiau dėl įvairių priežasčių dauguma vyrų nedrįsta pirkti kosmetikos, ant kurios nėra aiškiai paminėta, kad produktas puikiai tinka ir vyrams. Apie ODA LT kosmetiką daugiau sužinoti galima puslapyje www.odapro.lt.

ODA kosmetika jau žinoma ne tik tėvynėje, bet ir pasaulyje. Šią kosmetiką savo darbe naudoja daugiau kaip 600 Lietuvos kosmetologų. Įvairios parodos, kuriose dalyvauja įmonės komanda, padėjo kosmetiką importuoti į nemažą dalį Europos šalių. Tai lėmė, kad praėjusių metų gruodį UAB ,,ODA LT“ konkurse ,,Geriausia įmonė“ nugalėjo labai mažų ir mažų įmonių, orientuotų į eksportą, grupėje. Šį konkursą kasmet organizuoja Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai, norėdami pagerbti ir apdovanoti geriausių rezultatų pasiekusius narius. Įmonės vadovės ateities planai – plėtimasis į kitas rinkas, būtent todėl numatyta lėšų darbuotojų tobulėjimui. Direktorė įsitikinusi, kad be anglų kalbos augimas neįmanomas, todėl samdo dėstytoją, kuri padeda darbuotojams tobulėti. Su kolegėmis Irena pernai buvo Verslo mugėje Honkonge, o šį pavasarį su tuo pačiu tikslu – surasti partnerių – vyks į JAV.

Keičia gyvenimą

Iš kitų kosmetikos gamintojų ODA LT kompanija išsiskiria atsakingu požiūriu, ir tai atspindi keletas dalykų. Pirmiausia, įmonė apmoko ir sertifikuoja kosmetologus, kaip teisingai naudoti priemones įvairių veido odos problemų sprendimui. Tuomet jau suteikiama galimybė ir įsigyti produktų. Direktorė sako, kad jai svarbu ne tik kuo daugiau produkcijos parduoti, bet ir užtikrinti, kad tas priemones naudojantys žmonės pajustų naudą. Būtent tai lemia, kad kosmetikos priemonių nerasite nei vieno prekybos centro lentynose. „Pirkdamas masinę kosmetikos priemonę, niekada negali būti tikras, kad ji tiks, o pasitarti nėra su kuo. Taip pat ir priekaištauti niekam negalėsi, jei produktas netiks”,- paaiškina ponia Irena. I. Jokšienė ir M. Ošerovskaja labai norėtų Elektrėnuose įrengti firminę parduotuvę, tačiau negali rasti tam tinkamų patalpų. Labiausiai verslininkės džiaugtųsi, jei patalpa atsirastų pastate, kuriame įrengta laboratorija, tačiau šiam norui iki šiol nebuvo lemta išsipildyti. Turėdamos savo parduotuvę, moterys galėtų užtikrinti kokybiško produkto pardavimą, galėtų konsultuoti klientes, sulaukti grįžtamojo ryšio.

ODA LT komanda aktyviai dalyvauja įvairiuose projektuose. Vilniuje esančioje klinikoje kosmetologai dirba su atrinktais modeliais, kurie lankosi pas specialistus (ciklą sudaro apie 10 procedūrų) ir naudoja individualiai parinktą kosmetiką kaip tęstinę terapiją namuose. Viso proceso metu modeliai yra stebimi, daromos nuotraukos, kurios parodo, kaip spuoguota ar pigmentuota, nelygi oda gražėja. „Kai kurie modeliai po procedūrų su mūsų kosmetika yra sakę, kad pakeitėme jų gyvenimus, ir tai - didžiausias įvertinimas“,- kalbėjo I. Jokšienė. Šiuo metu panašų projektą ODA LT vykdo su Mamyčių klubu. Šešias savaites net 10 atrankoje dalyvavusių mamų testuos kosmetiką, stebės ir aprašys savo odos pokyčius.

„Metų žmonės“ konkurse įmonė ODA LT pelnė metų darbdavio vardą, nes šioje įmonėje darbo vietą atrado dvidešimt žmonių, kurių didžioji dalis laimės ieškojo darbo biržoje. Šiuo metu vyksta intensyvios dar vieno kolektyvo nario paieškos – įmonė kviečia prisijungti technologą, turintį patirties kosmetikos gamyboje.

Share
Copyright 2011. Joomla 1.7 templates.