Audronės bute per liūtis vanduo teka ne tik per stovą, bet ir į drabužinę
Virginija Jacinavičiūtė
Trakų g. 17 namo gyventojai daugiau nei metus gyveno bijodami lietaus. Kiekvieną kartą lyjant vanduo užliedavo butus iki pat pirmo aukšto. Ilgą laiką problema nebuvo sprendžiama. Kaip pasakojo gyventoja Audronė, EKŪ darbuotojai atvykdavo, nufotografuodavo žalą ir išvykdavo. O žalos buvo nemažai: sudrėkę rūbai, pelėsis, nemalonus kvapas namuose, iškilęs parketas. Gyventojai patyrė ir daug streso – artėjant lietui negalėdavo palikti namų, naktimis budėdavo su grindų šluostėmis, kad laiku išvalytų besiveržiantį vandenį.
Po ilgų nepatogumų gyventojai nudžiugo – praėjusią savaitę pagaliau imtasi realių veiksmų: pakeisti visiškai sutruniję lietvamzdžiai. Audronė pasakojo, kad keičiant vamzdžius jie byrėjo gabalais, todėl nuspręsta keisti visą stovą visuose aukštuose. Gyventojai tikėjosi, jog problema išspręsta visam laikui, tačiau jau penktadienio naktį, lyjant nedideliam lietui, vanduo vėl ėmė kapsėti per vamzdžių stovą ir elektros laidus.

Gyventojai skambino EKŪ. Nors viešai skelbiama, kad avarinė tarnyba dirba visą parą, pagalbos nesulaukta – telefonu atsakyta, kad padėti negali. Sekmadienio naktį lietus buvo smarkesnis, tad vanduo tekėjo srovele. EKŪ vėl buvo skambinta, tačiau išgirsta, kad „savaitgalis, niekas nepadės“. Gyventojai liko vieni su savo bėda. Audronės vyras pats įsigijo vamzdį, užlipo ant stogo ir nukreipė lietaus vandenį, kad šis netekėtų į butus. Tekėjimą pavyko sustabdyti trims valandoms. Pagalba iš EKŪ atvyko tik tada, kai gyventojai jau buvo patys susitvarkę su problema.
Pasak Audronės, keičiant lietvamzdžius EKŪ darbuotojai darbų neužbaigė iki galo – jie turėjo įsitikinti, kad vanduo nebetekės į butus, o ištikus avarinei situacijai – atvykti padėti. Pasak jos, EKŪ darbuotojai teisinosi negalėję dirbti, nes jų neįsileido penkto aukšto gyventojas. Tačiau Audronei tas pats kaimynas pasakojo, kad tris dienas laukė, kol darbuotojai ateis – bet taip niekas ir nepasirodė.
Redakcija kreipėsi į EKŪ generalinį direktorių Ričardą Lecką, tačiau tą dieną jis buvo išleistas užtarnauto poilsio. Į klausimus sutiko atsakyti laikinai įmonės vadovės pareigas einanti vyriausioji finansininkė Greta Sinkevičienė. Ji pateikė tokią informaciją:
* 2025-04-19 (17:04) bendrovės dispečerinėje tarnyboje registruota, kad Trakų g. 17, Elektrėnai lietui lyjant bėga vanduo per rozetes.
* 04-22 apžiūrėtas pirmame aukšte esantis butas ir surašytas apžiūros aktas. Nustatyta, kad reikalinga atidengti lietaus stovą esantį pirmame ir antrame aukštuose, antro aukšto gyventojas sutiko atidengti stovą ir įsileisti santechnikus lietaus stovo remonto darbams vykdyti tik 2025-04-30 apie 9 val ryto.
* 04-30 1-ame ir 2-ame aukšte lietaus stovas buvo atidengtas. Pradėjus vykdyti darbus lietaus stovas pradėjo trupėti, todėl priimtas sprendimas keisti visą lietaus stovą. Tačiau pakeista tik nuo 1-o iki 5-o aukšto, kadangi 5-ame aukšte nieko nebuvo namuose. Telefonu susisiekus su buto savininkais paaiškėjo, kad šeimininkai įleisti į butą lietaus stovo apžiūrai gali tik 2025-05-02.
* 05-02 rytą lietaus stovo apžiūrėti nepavyko, nes jis buvo uždengtas. Pakartotinai susisiekta su buto savininkais, kurie sutiko 2025-05-07 apie 9 val. ryte atidengti lietaus stovą tolimesniems lietaus stovo keitimo darbams.
* 05-02 (23:45) bendrovės dispečerinėje tarnyboje gautas pranešimas, kad lietaus vanduo bėga į 1-ame aukšte esantį butą.
* 05-03 santechnikams nuvykus į objektą, 5-ame aukšte stovas buvo uždengtas.
* 05-04 penktame aukšte atidengė lietaus stovą ir padarė priėjimą remonto darbams vykdyti. Likusi lietaus stovo atkarpa buvo pakeista nauja. Šiuo metu visas lietaus stovas nuo rūsio iki stogo yra pakeistas nauju.